Like Kustannus Oy

Lehdistötiedote   •   Elo 13, 2015 13:28 EEST

Sofi Oksasen Norma-kiertue

• Naisten Pankin seurassa Rovaniemeltä Poriin

Sofi Oksanen tekee loka-joulukuussa Suomen-kiertueen, joka ulottuu yli 10 paikkakunnalle. Hän keskustelee romaaninsa teemoista ja signeeraa kirjaansa.

Kiertue tukee Naisten Pankin työtä kehitysmaissa – Norma-kiertueen slogan on Naisten Pankin aiempaa ”Kävele Naiselle Ammatti” -kampanjaa mukaillen ”Lue Naiselle Ammatti.”.

• Naisten Pankin joukoissa on intohimoisia lukijoita ja monta lukupiiriä. Kirjallinen kiertue ja sen teemat sopivat hyvin Naisten Pankin työhön, sanoo ohjausryhmän puheenjohtaja Reetta Meriläinen.

Sofi Oksasen uutuusromaani Norma (Like) julkistetaan yleisöjuhlassa Aleksanterin teatterissa Helsingissä keskiviikkona 23.9. alkaen klo 19.

Juhlan juontaa näyttelijä Minna Kivelä, kirjailijan kanssa keskustelee kansanedustajaPekka Haavisto ja kirjan teemoja käsittelee burleskin keinoin The Itty-Bitty Tease Cabaret.

Pääsylipun hintaan sisältyy Sofi Oksasen signeeraama uutuuskirja, jonka kirjakauppamyynti alkaa seuraavana päivänä 24.9.

Lippuja alkaen 39 € vielä saatavilla:

Norma-kiertueen kartta

Kiertueen yhteistyökumppaneina ovat Suomalainen kirjakauppa ja Naisten Pankki. Sofi Oksanen vierailee jokaisella kiertuepaikkakunnalla klo 16.30 Suomalaisessa kirjakaupassa ja klo 19.00 Naisten Pankin paikallisryhmän järjestämässä ohjelmallisessa iltatapahtumassa.

Kiertuekaupungit ja kellonajat:

Ke 7.10. Rovaniemi, klo 16.30 Suomalainen kirjakauppa + klo 19.00 Hotel Santa Claus, Naisten Pankin iltatapahtuma

To 8.10. Oulu, klo 16.30 Suomalainen kirjakauppa + klo 19.00 Kaupunginteatterin Teatteriravintola, Naisten Pankin iltatapahtuma

Ma 12.10. Tampere, klo 16.30 Suomalainen kirjakauppa + klo 19.00 Ravintola Laterna, Naisten Pankin iltatapahtuma

Ti 13.10. Kuopio, klo 16.30 Suomalainen kirjakauppa + klo 19.00 Kaupungintalon juhlasali, Naisten Pankin iltatapahtuma

Ke 14.10. Joensuu, klo 16.30 Suomalainen kirjakauppa + klo 19.00 Hotelli Kimmel, Sirkkala-sali, Naisten Pankin iltatapahtuma

To 15.10. Kotka, klo 16.30 Suomalainen kirjakauppa + klo 19.00 Pääkirjaston Auditorio, Naisten Pankin iltatapahtuma

To 29.10. Rauma, klo 16.30 Suomalainen kirjakauppa + klo 19.00 Cafe Sali, Naisten Pankin iltatapahtuma

Pe 30.10. Vaasa, klo 16.30 Suomalainen kirjakauppa + klo 19.00 Naisten Pankin iltatapahtuma (paikka ilmoitetaan myöhemmin)

Pe 4.12. Pori, klo 16.30 Suomalainen kirjakauppa + klo 19.00 Porin kaupungin pääkirjaston kokoustila, Naisten Pankin iltatapahtuma

Naisten Pankin järjestämiin iltatapahtumiin voi ennakkoilmoittautua 14.9. alkaen osoitteessa www.naistenpankki.fi

Sofi Oksanen esiintyy lokakuussa myös Turun ja Helsingin kirjamessuilla ja marraskuisissa kirjailloissa 2.11. Mikkelissä ja 3.11. Savonlinnassa.

Naisten Pankki on 2007 perustettu suomalainen vapaaehtoisten verkosto, joka tukee kehitysmaiden naisten yrittäjyyttä ja omaehtoista toimeentuloa. Tähän mennessä Naisten Pankki on kerännyt toiminnallaan yli kahdeksan miljoonaa euroa ja tukenut suoraan 25 000 naista, välillisiä tuensaajia on 125 000. Verkostossa on yli 3000 vapaaehtoista yli 30 paikkakunnalla. Naisten Pankin hankkeet kehitysmaissa toteuttaa Kirkon Ulkomaanapu.

Medialle:

Julkistusjuhlaan mahtuu 450 henkilöä, pyydämme mediaa varmistamaan sisäänpääsyn hankkimalla liput http://www.lippupalvelu.fi/event/158973.

Kutsuvieraslippuja on rajoitettu määrä.

Kuvaaminen julkistusjuhlassa: pyydämme noudattamaan hienotunteisuutta esiintyjiä kohtaan. Salamavalon käyttö kielletty esityksen aikana.

YHTEISPRESSI 23.9. kello 15.3017.00

Ennen julkistusjuhlaa järjestetään kuvaussessio ja yhteispressi Aleksanterin teatterin kahviossa. Pressi klo 15.30–16.15 ja kuvaus kello 16.30–17. Ilmoittautumiset:katri.wanner@welho.com

ARVOSTELU JA EMBARGO

Kirjasta voi saada arvostelukappaleen viikkoa ennen sen ilmestymistä 17.9.

Se on vapaa arvostelulle julkistamisen jälkeen ke 23.9. kello 21.00.

Kritiikin ennakkokappaleet: milla.palovaara@like.fi

Lehdistön ennakkokappaleet: arvostelukappaleet@like.fi

KUVA-AINEISTO

Ohessa kirjan kansi (Anne Kursu ja Toni Härkönen).

Painokelpoinen kansi ja uusia kirjailijakuvia ladattavissa sivulta www.normaross.fi

Kuvaaja Toni Härkönen mainittava.

Lisätietoja: tuottaja Milla Palovaara, LIKE, milla.palovaara@like.fi 040 5967973.

Naisten Pankki: reetta.merilainen@naistenpankki.fi 0400 464 220.

Haastattelut: Sofi Oksanen antaa ennen kirjan ilmestymistä vain muutaman haastattelun. Haastatteluja koordinoi katri.wanner@welho.com 040 579 8838.

Milla Palovaara

Tuottaja/Producer

Like Kustannus

Uudenmaankatu 10