Sok

SOK avaa kuudennen Prisman Pietarissa

Lehdistötiedote   •   Syys 02, 2010 14:12 EEST

SOK viettää kuudennen Prisman avajaisia Pietarissa torstaina 2. syyskuuta.

Noin 2 700 neliömetrin kokoinen uusi Prisma sijaitsee Pietarin kaakkoisosassa Kolpinskyn asuinalueella, Kolpinon kaupunginosassa Proletarskaya-kadulla.

– Kolpinon Prisma sijaitsee vilkkaassa tienristeyksessä tiiviin asutusalueen keskellä. Prismaan on helppo tulla joko kävellen tai autolla. Kolpinon Prismassa olemme panostaneet hyvään hinta- ja laatusuhteeseen, laajaan valikoimaan sekä ostamisen helppouteen, toteaa SOK Retail Int Oy:n toimitusjohtaja Vesa Punnonen.

Uusi Prisma työllistää noin 60 kaupan alan ammattilaista. Projekti valmistui suunnitellussa aikataulussa. Myymälässä järjestetään avajaisjuhlat asiakkaille 4.9.2010.

Ensimmäinen Prisma-supermarket avattiin kesällä 2008 Aleksandra Nevskogo –aukiolle Moskva- kauppakeskukseen. Prisma-hypermarket aukesi syksyllä 2008 Novoje Devjatkinossa, samannimisessä kauppa- ja viihdekeskuksessa. Vuonna 2009 avautui kaksi myymälää Moskovskin asuinalueelle: ensimmäinen toukokuussa Konstitutsija-aukiolla  sijaitsevassa Liderin liikekeskuksessa ja toinen elokuussa Moskovskoje shossen ja Dunaiski prospektin risteyksessä Kontinent-kauppa- ja viihdekeskuksessa. Viides Prisma avattiin tämän vuoden toukokuussa Baikonurskaja-kadulla Kontinent-kauppa- ja viihdekeskuksessa.

Yhteensä suunnitelmissa on avata noin 20–30 Prismaa Pietarin alueella.

SOK:lla on Pietarissa Prisma-ketjun lisäksi kolme hotellia: Sokos Hotel Palace Bridge, Sokos Hotel Vasilievsky sekä Sokos Hotel Olympic Garden.

Lisätiedot:
Vesa Punnonen, toimitusjohtaja (Corporation President), SOK Retail Int. Oy, vesa.punnonen@sok.fi, puh +358 10 76 82893, gsm +358 50 370 6471
Antti Sippola, johtaja (Senior Vice President), SOK:n liiketoiminta, SOK, antti.sippola@sok.fi, puh +358 10 76 82890, gsm +358 500 364 650