Sok

SOK avaa Prisman Tartossa

Lehdistötiedote   •   Marras 04, 2010 10:16 EET

SOK:n tytäryhtiö Prisma Peremarket AS avaa tänään ensimmäisen myymälänsä Tartossa. Prisma Peremarketin toimitusjohtaja Janne Lihavaisen mukaan taloustaantuman aikana tapahtuva laajentuminen toimii yrityksen kilpailuetuna.

Tarton uusi Prisma sijaitsee Sõbra- ja Turu-katujen risteyksessä, Mööblimajan (kalustetavaratalo) entisissä tiloissa. Avajaisia vietetään tänään keskiviikkona 3. marraskuuta klo 17.00. Prisman myyntipinta-ala on noin 6 400 neliömetriä.

Prisma Peremarketin tavoitteena on tarjota kuluttajille jatkuvasti markkinoiden suotuisinta ostoskoria, hyvää palvelua sekä laajaa ja laadukasta tavaravalikoimaa.

- Kuten jo taloustaantuman alussa totesimme, aika on suotuisa liiketoiminnan laajentamiselle. Prisma Peremarket hyötyy niihin ketjuihin verrattuna, jotka solmivat laajentumissopimuksensa talouskasvun aikana. Liiketilojen suotuisat vuokrausehdot antavat mahdollisuuden toimia alhaisemmin kuluin kuin kilpailijamme sekä tarjota näin myös asiakkaille pysyvästi suotuisampaa hintatasoa, Prisma Peremarketin toimitusjohtaja Janne Lihavainen kommentoi.

Lihavaisen mukaan Prisma ei pelkää tiukkaa kilpailua Tarton vähittäismarkkinoilla.
- Olemme jo vuosia toimineet menestyksellisesti Tallinnassa, jossa vähittäismarkkinoiden kilpailutilanne on Viron tiukin.

- Laajan ja edullisen elintarvikevalikoiman lisäksi uudessa myymälässä on tarjolla järkevänhintaisia ja laadukkaita vaatetavaroita sekä tunnettujen tavaramerkkien, kuten esimerkiksi Adidas ja Icepeak, urheilutavaroita. Samoin uudessa liikkeessä on tarjolla hyvä valikoima kodintavaroita. Yhteensä Tarton Prisman tavaravalikoimaan kuuluu lähes 45 000 eri tuotetta, kertoo Prisma-myymälän johtaja Maarja Jüriöö.

Tarton uusi Prisma työllistää yli 100 henkilöä. Prisma Peremarket on luonut tänä syksynä yli 200 uutta työpaikkaa Narvaan ja Tarttoon. Prisma Peremarketilla on Virossa seitsemän Prismaa: viisi Tallinnassa, yksi Narvassa ja yksi Tartossa.

Tarton Prisman liiketilat omistaa SM Property Neli OÜ. Prisma Peremarket toimii vuokralaisena. Koko myymälän pinta-ala on yli 9 000 neliömetriä, josta myyntipinta-alaa 6 400 neliömetriä.

Prisma-ketju toimii Suomen lisäksi myös Viron, Latvian, Liettuan ja Venäjän markkinoilla. Virossa Prisma aloitti toimintaansa vuonna 2000.

SOK:n tytäryhtiöitä Virossa ovat AS Prisma Peremarket ja AS Sokotel, joka hoitaa Tallinnassa Sokos Hotel Virun majoitus- ja ravitsemiskauppaa.

Lisätietoja:
Kadri Lainas