Sok

SOK uudistaa organisaationsa

Lehdistötiedote   •   Marras 02, 2010 16:34 EET

SOK uudistaa johtoryhmäorganisaationsa vuoden 2011 alusta. Pääjohtaja Kuisma Niemelä julkisti uuden organisaation perusrakenteen tiistaina.

Uuden organisaation avulla SOK kykenee paremmin palvelemaan alueosuuskauppoja ja niiden asiakasomistajia. Keskeinen muutos on se, että asiakkaiden tarvealueita on yhdistetty strategisiksi toimialoiksi.

Päivittäistavarakaupan, ravitsemiskaupan ja polttonestekaupan arvoketjuja johtamaan on valittu Osuuskauppa Ympyrän nykyinen toimitusjohtaja, KTM Vesa Kyllönen (s.1968). Käyttötavarakaupan arvoketjuja johtaa puolestaan edelleen KTM Leena Laitinen (s.1970). Molemmat ovat mukana myös SOK:n uudessa konsernijohtoryhmässä.

Johtoryhmässä jatkavat asiakkuudet ja tieto -kokonaisuutta johtava KTM Harri Miettinen (s.1962), taloutta ja rahoitusta johtava KTM Jari Annala (s.1964), henkilöstökokonaisuutta johtava KTM Leena Olkkonen (s. 1962), SOK:n omaa liiketoimintaa johtava KTM Antti Sippola (s.1955) ja viestintää ja sidosryhmäsuhteita johtava YTM Suso Kolesnik (s.1961).

Kauppaneuvos, ekonomi Risto Pyykönen (s.1951) käyttää mahdollisuuttaan siirtyä eläkkeelle huhtikuussa 2011 ja jatkaa siihen saakka johtoryhmässä erillistehtävissä. Lakiasiain johtaja, OTK Seppo Kuitunen (s.1961) toimii konsernijohtoryhmän sihteerinä.

Uusi organisaatio tarkentuu vuoden 2011 tammikuun loppuun mennessä. Päätetyllä organisaation perusrakenteen muutoksella ei ole vaikutusta henkilöstön määrään. Kaikista muutoksista keskustellaan henkilöstön edustajien kanssa.

Lisätietoja:
SOK:n pääjohtaja Kuisma Niemelä, p. 010 76 80200, sähköposti: kuisma.niemela@sok.fi