Toyota Material Handling

Sovelluskohtaisia ratkaisuja varastotyöskentelyyn

Lehdistötiedote   •   Helmi 16, 2011 15:15 EET

Toyota Material Handlingilla on yli 60 vuoden kokemus materiaalinkäsittelylaitteista ja niiden käyttökohteista ja -olosuhteista. Voidaankin varmuudella sanoa, että yhtiöllä on puolellaan vankkaa ammattitaitoa ja osaamista tarjoamiensa tuotteiden ja palveluiden saralla. Pitkäaikainen kokemus ja jatkuvan tuotekehittelyn tulos näkyy jokaisessa tuotteessa. Sovelluskohtaisia ratkaisuja vaaditaan varastotyöskentelyssä jokapäiväisissä tilanteissa. Kaikkein näiden sovellusten merkittävyyttä harva tulee yleensä edes ajatelleeksi.

Esimerkiksi kuormalavoissa saattaa olla huomattaviakin eroja eri käyttötarkoitusten ja kohdemaiden mukaan. Tällöin on tärkeää, että trukki varusteineen soveltuu lavan kuljettamiseen.

Joillakin teollisuuden aloilla on vaaroja, kuten paloherkkiä kaasuja, jotka saattavat olla mittava turvallisuusriski yhdessä diesel- ja sähkökoneiden kanssa. Toyota Material Handling on yhdessä Pyroban-yhtiön kanssa kehittänyt räjähdyssuojauksen lisävarusteeksi valtaosaan diesel- ja sähkökäyttöisiä vastapaino- ja varastotrukkeja. Toyota on vastannut myös yhteistyössä Pyrobanin kanssa räjähdyssuojausjärjestelmän erikoisosaajien koulutuksesta kuhunkin Euroopan maahan.

Toyota Material Handling Finland Oy tuo maahan ja markkinoi Toyota-, BT-, Manitou- ja Kalmar-trukkeja. Tuotteemme kattaa laajan valikoiman varasto- ja vastapainotrukkeja sekä monipuoliset palvelut. Yhtiössä työskentelee 140 trukkialan ammattilaista. www.toyota-forklifts.fi