Spartoo

Sport-chic trend: podiet på gatan

Lehdistötiedote   •   Kesä 08, 2011 13:28 EEST

De största designers har gett ordet: denna säsong kommer sport att ses där det normalt inte ses. Eftersom de aktiva stadsborna inte vill lämna sina höga klackar hemma, har designers omformat sportskorna så att de får höjd. Genom dessa små förändringar, formas sport-chic trenden.

Nya framgångar för Ash som med sin nya kollektion imponerar med 10 på glam'chic-skalan! Italienska Ash lyckas genom sin lite rockiga, sexiga, rebelliska och provocerande stil ge ytterligare sex appeal åt divornas garderober. Bär dem överallt och tillsammans med vad du vill, för när man älskar finns det inga gränser!

No Name skapades 1991 av bröderna Rautureau, den fjärde generationen av stövelskapare, och blev speciellt känt tack vare gymnastikskor med platåsula. En blandning av typer mellan sportswear och kvinnlighet, en modern elegant stil, dessa kreationer är speciellt casual. No Name bestämmer sig under sin stigande framgång, att berika sitt produktsortiment med linjer för pumps, ballerinaskor, sandaler, stövlar... De alltid väldigt trendiga produkterna förför både märkets kännare och noviser. En lyckad vadslagning!¨

Sedan Fornarina skapades 1947, har företaget inte upphört att föreslå modeller som både är samtidiga, glamorösa och impertinenta och är därmed en referens ifråga om mode. Inne, visionär och oförutsebar, lyckas märket varje säsong att utmärka sig bland sina konkurrenter samtidigt som det ligger ett steg före ifråga om kommande trender. Dess mål? Alla slags fashion victims och modemedvetna anhängare av sista skriket dras till den vågade blandningen av sensualitet och futurism i dessa kreationer.

Om Spartoo.se: Skobutik nummer 1 på Internet:

Grundat år 2006, Spartoo är en ledande fransk nätskobutik, på vars sidor du kan hitta över 400 märken (Converse, Geox, Reebok....) och över modeller skor (Damskor, Herrskor, Barnskor, Ballerinor, Boots, Pumps...). Spartoo är en internationell nätskobutik, som är listad bland de 10. bästa Europeiska modenätbutiker och de 10. snabbaste växande Europeiska företag.

Den förväntade omsättningen 2011: 10 000 miljoner kronor

Omsättning 2010: 50 000  miljoner kronor

Omsättning 2009: 30 000 miljoner kronor

Omsättning 2008: 15 000 miljoner kronor