Lappset Group Oy

SRV ja Lappset rakentavat kalasatamalaisille väliaikaisen lähiliikunta-alueen

Lehdistötiedote   •   Syys 22, 2014 08:31 EEST

SRV rakentaa yhdessä Lappsetin kanssa Kalasataman asukkaiden käyttöön väliaikaisen lähiliikuntapuiston asuinalueen ja Suvilahden väliselle alueelle ostos- ja kirjastojakelupisteenä käytettävien älykonttien viereen. Kontit otetaan käyttöön lauantaina 20.9.2014.

”Olemme keskustelleet Kalasatama-liikkeen kanssa ja haluamme parantaa Kalasataman nykyisten asukkaiden viihtyvyyttä rakenteilla olevalla asuinalueella. On hienoa, että asukkaat ovat aktiivisia turvallisen leikki- ja lähiliikunta-alueen puolesta, mikä viestii vahvasti yhteisöllisestä toimintatavasta, jossa asukkaiden ääntä kuunnellaan”, SRV:n viestintäjohtaja Taneli Hassinen sanoo.

Leikkipuiston alueella on jo nyt kalasatamalaisten maalaama leikkialue. SRV ja Lappset aitaa Helsingin kaupungin osoittaman alueen syys-lokakuun aikana ja siihen asennetaan Lappsetin isommille lapsille tarkoitettuja toimintavälineitä.

”Lappset on aina huomioinut eri-ikäiset leikkijät ja liikuntaa harrastavat omia tuoteratkaisuja suunnitellessaan. Asukkaiden, SRV:n ja meidän yhteistyönä alueelle valmistuukin leikki- ja liikuntakokonaisuus, joka palvelee sekä eri-ikäisiä lapsia, nuoria että aikuisia. Toivomme, että siitä muodostuu yhteisöllisyyttä vahvistava kohtaamispaikka”, iloitsee aluemyyntipäällikkö Heli Hakkarainen Lappset Group Oy:stä.

SRV:n Kalasatamaan suunnitteleman REDI-kauppakeskuksen ja -tornialueen rakennustyöt arvioidaan alkavan vuoden loppuun mennessä. Kauppakeskuksen ja ensimmäisten asuintornien arvioidaan valmistuvan vuonna 2018.

SRV Yhtiöt Oyj
Viestintä

Lappset Group Oy on vuonna 1970 perustettu perheyritys, joka on yksi maailman johtaviin kuuluvista teemapuistojen suunnittelijoista ja toteuttajista. Lisäksi Lappset valmistaa leikki- ja liikuntapaikkavälineitä eri-ikäisille. Viimeisten vuosien aikana yritys on suunnitellut ja toimittanut lukuisia suuria teemapuistokokonaisuuksia sisä- ja ulkotiloihin eri puolilla maailmaa, mm. Iso-Britaniaan, Kanarian saarille, Malesiaan, Venäjälle ja Suomeen. Lappsetin konserniin kuuluu Suomessa sijaitsevan emoyhtiön lisäksi tytäryhtiöt seitsemässä eri maassa. Yrityksellä on tuotantolaitokset kolmessa eri maassa, Suomessa, Ruotsissa ja Virossa. Konsernin jälleenmyyjäverkosto ulottuu yli 50 maahan eri puolilla maailmaa. Yli 40-vuotisen historiansa aikana Lappset on saanut lukuisia kansainvälisiä palkintoja ja tunnustuksia, joista tuoreimpana vuoden 2014 Red Dot Design Award nuorten Fono DJ-konseptille.