Pilgrim Oy

Starbucksin Suomen lanseeraus ja Polar Finland Pilgrimille

Lehdistötiedote   •   Kesä 21, 2011 10:33 EEST

Viestintätoimisto Edelmanin Suomen affiliaatti, viestintätoimisto Pilgrim on solminut kevään 2011 aikana kaksi isoa brändiviestinnän toimeksiantosopimusta. Toukokuussa Suomeen saapuneita Starbucksin kylmiä juomia koskeva sopimus tehtiin osana kansainvälistä Edelman-verkostoa. Polar Finlandin viestintäprojekti on kotimaan toimeksianto, jonka toteutuksessa on mukana Pilgrimin sisaryhtiö Darwin Oy, joka on brändien jalostamiseen erkoistunut suunnittelutoimisto.

Pilgrimin Starbucks-sopimus kattaa media- ja blogistiviestinnän Suomessa lanseerattujen kylmien juomien osalta. Perjantaina 6. toukokuuta 2011 Suomessa myyntiin tulleet Starbucks® Premium Ready-to-Drink Iced Coffee -juomat ovat Starbucks® Iced Latte, Starbucks Doubleshot®  Espresso and Milk ja Starbucks® Bottled Frappuccino®. Viileät uutuudet ovat valmiita kylmänä nautittavia kahvijuomia, jotka ovat myynnissä elintarvikeliikkeissä ympäri maan. Suomessa ei ole aikaisemmin ollut myynnissä Starbucks-tuotteita.

– Edelman-yhteistyö on vahvistanut Pilgrimin kansainvälistä osaamista ja kumppanimme kautta tulevien toimeksiantojen määrä kasvaa tasaisesti, kertoo Pilgrimin toimitusjohtaja Olli Ollila.

Polar on aktiivinen – myös viestinnässä

Johtavan harjoitustietokoneiden valmistajan Polar Electron Suomen tytäryhtiö Polar Electro Finland aloitti aktiivisen viestinnän palvellakseen kotimaista mediaa ja tavoittaakseen kuluttajat oikeissa kanavissa. Viestinnän toimenpiteet aloitettiin Suomen Palloliiton kanssa solmitun yhteistyön sekä monilajiharjoitteluun kehitetyn Polar RCX5-harjoitustietokoneen viestinnällä.

– Yrityksen monipuolisen tutkimus- ja kehitystyön ansiosta meillä on paljon viestittävää. Olemme seuranneet kilpaurheilua ja suomalaista liikuntakulttuuria vuosikymmeniä, ja meille on myös tärkeää kutsua uusia ihmisiä liikunnallisen elämän pariin, sanoo Suomen maajohtaja Mika Hämäläinen.

Vuonna 1977 Kempeleessä perustettu Polar Electro on ensimmäisen langattoman sykemittarin kehittäjä ja alan markkinajohtaja edelleen.

Lisätietoja:

Anu Virtanen