Tredea Oy

Startup Tampere -ohjelman yrityksiä esiteltiin kiinalaisille pääomarahoittajille

Lehdistötiedote   •   Kesä 20, 2013 09:38 EEST

Seitsemän suomalaisyritystä, joiden joukossa kolme kasvuyritystä Pirkanmaalta, esittäytyivät kiinalaisrahastoille Pekingissä kesäkuun alussa. Kiinalais-suomalaisen Golden Bridge -ohjelman tiukan esiseulonnan läpäisseiden yritysten esittelymateriaalit olivat houkutelleet tapaamisiin parikymmentä kiinalaista pääomasijoittajaa ja joukon partnerikandidaatteja.

Tampereella päämajaansa pitävän Beiz Oy:n Lola Panda -pelit ovat jo niittäneet mainetta Kiinassa ja ovat nousseet suosituimpien opetussisältöjen joukkoon omassa luokassaan.  ”Pääomasijoittajia oli ilahduttava määrä kuulemassa esitystämme. Jatkossa näkee miten on todellisen sijoituskiinnostuksen laita”, kommentoi toimitusjohtaja Mika Heikinheimo.

Varaani Works Oy oli esittelemässä vahvaa pilvipalveluosaamistaan. Varaani tarjoaa käyttäjilleen varmuuskopiopalvelun oman henkilökohtaisen tallentimensa turvaksi. ”Erityisesti partneripuolella tuli kiintoisia tapaamisia, jotka jatkuvat kesän aikana. Cloud-osaaja olisi oiva partneri meille Kiinassa”, sanoo yrityksen operativinen johtaja Juha Kaario.

Yrityksiä pääomasijoittajaesittelyihin luotsanneen Accelerando Oy:n partneri Jussi Heinilän mukaan myös kolmas mukana ollut pirkanmaalaisyritys, Pegasor Oy, oli tyytyväinen tapahtumaan. ”Aika harvoin pääsee esiintymään yksityisesti noin kahdellekymmenelle pääomasijoittajalle, joiden rahastoissa on useampi miljardi kasvupääomaa.”

Accelerando Oy aktivoi Startup Tampere –hankkeessa bisnesenkeli- ja riskisijoittajaverkostoja. Startup Tampere -hanke on työkalu alku, kasvu- ja kansainvälistymisvaiheessa olevien yritysten alueellisten rahoitusmallien kehittämiseen, pilotoimiseen sekä vakiinnuttamiseen. Toiminnan keskeisenä tavoitteena on rahoituksen näkyvämmäksi tekeminen ja saattaminen yritysten saataville sekä toisaalta tarjota laajempaa ja laadukkaampaa sijoituskohteeksi sopivien yritysten virtaa rahoittajille.

Lisätietoja:

Jussi Heinilä, Accelerando Oy, 040 535 3873

Tredea Oy on Tampereen kaupunkiseudun elinkeino- ja kehitysyhtiö. Yhtiö ylläpitää ja vahvistaa kaupunkiseudun vetovoimaisuutta ja varmistaa menestyvän yritystoiminnan edellytyksiä.
Tredea Oy toimii operatiivisena voimana, kun seudulle houkutellaan uusia yrityksiä, investointeja, pääomia, matkailijoita ja osaajia.