Logica

Stora Enso ja Logica sopimukseen IT-palveluista

Lehdistötiedote   •   Syys 08, 2010 01:40 EEST

Stora Enso ja IT-palveluyritys Logica ovat tehneet sopimuksen IT-infrapalvelujen toimittamisesta. Kolmivuotinen sopimus alkaa vuoden 2011 alusta. Palvelun piirissä ovat kaikki Stora Enson yksiköt Suomessa. Sopimuksen myötä Stora Enson henkilöstöä siirtyy Logican palvelukseen.

IT-palveluja tuotetaan runsaalle 8 000 käyttäjälle, työasemia palvelun piiriin kuuluu runsas 6 000. Sopimus kattaa IT-palvelut loppukäyttäjille, palvelinten ja työasemien hallinnan sekä verkkojen ja tietokantojen ylläpidon ja kehittämisen. Sopimukseen sisältyy kahden vuoden lisäoptio.

”IT-infrapalveluissa korostuu kustannustehokkuus ja ennen kaikkea kustannusten joustaminen muuttuviin tarpeisiin”, kuvaa Regional IT Manager Kimmo Hoikka Stora Ensolta, ”Logican vakiintunut tapa toimia ja toimittaa näitä palveluja vakuutti meidät. Lisäksi Logican tarjonta vastaa Stora Enson tarpeita.”

”Uskomme, että uusi sopimus Logican kanssa tuo meille liiketoiminnan tarpeisiin sovitettua, kehityshakuista, aloitteellista ja tasalaatuista palvelua kilpailukykyiseen hintaan”, Kimmo Hoikka jatkaa.

”Vaativassa markkinatilanteessa ulkoistaminen tuo joustavuutta toimintaan ja kustannustehokkaat IT-asiantuntijaresurssit ja –palvelut”, sanoo johtaja Leena-Mari Lähteenmaa Logicalta. ”IT-infrastruktuuri on laaja kokonaisuus ja haluamme liiketoimintahyötyjen lisäksi korostaa hyvää asiakaspalvelua: tarjoamme yhden yhteisen asiointipisteen, jonka kautta palvelupyynnöt joko ratkaistaan nopeasti tai ohjataan oikealle asiantuntijalle.”

Stora Enso on maailmanlaajuinen paperi-, pakkaus- ja puutuotealalla toimiva yhtiö, jonka päätuotteet ovat sanomalehti- ja kirjapaperi, aikakauslehti- ja hienopaperi, kuluttajapakkauskartonki, teollisuuspakkaukset sekä puutuotteet. Stora Enso työllistää Suomessa noin 8 000 työntekijää. Yhtiöllä on toimintaa kaikkiaan yli 35 maassa ja koko konsernin henkilöstömäärä on 27 000.

Lisätietoa:

- Logica, johtaja Leena-Mari Lähteenmaa, puh. 050 410 3135