Epson Suomi

Sublimaatiotulostusta monenlaisille pinnoille

Lehdistötiedote   •   Elo 13, 2015 14:00 EEST

21. heinäkuuta 2015 –Epson julkistaa kaksi uutta sublimaatiotulostinta, joiden avulla laadukkaat tekstiilit ja mainostuotteet syntyvät luotettavasti ja edullisesti. SC-F7200- ja SC-F6200-tulostimet toimitetaan Epson-kokonaispaketteina. Takuu- ja huoltopalvelut takaavat, että tekstiilien tuottajat, valokuvastudiot ja mainostuotteiden valmistajat voivat rauhassa keskittyä liiketoimintaansa – hyödyntämään Epsonin laadukkaita tulosteita.

Epsonin sublimaatiotulostimien valikoimaa täydentävät uudet mallit antavat asiakkaille mahdollisuuden lisätä tuotantokapasiteettia. SC-F7200 ja SC-F6200 pystyvät molemmat tuottamaan erittäin laadukkaita tulosteita esimerkiksi vaatteisiin, urheiluasusteisiin ja kodintekstiileihin. SC-F6200-mallilla voi lisäksi tulostaa myös monenlaisille koville pinnoille. Tulostin sopii erinomaisesti mainostuotteita valmistaville yrityksille, koska sillä voidaan tulostaa yksilöllisiin tuotteisiin, kuten mukeihin sekä puhelimien ja tablettien kuoriin.

Epson Europen tuotepäällikkö Neil Greenhalgh toteaa: "Nämä kaksi uutta sublimaatiotulostinta kiteyttävät Epsonin suunnitteluosaston tuoreimmat edistysaskeleet. SC-F6200 on todellinen mahdollisuuksien runsaudensarvi valokuvamarkkinoille: nyt asiakkaat voivat tulostaa valokuvia esimerkiksi metalli- ja puupintoihin. SC-F7200 on taas kehitetty nimenomaan laadukkaiden tekstiilien rullatulostukseen."

Molemmissa malleissa on Epsonin PrecisionCore TFP -tulostuspää, joten tulosteet ovat tarkkoja ja kirkkaita ja niissä on upeat värit. UltraChrome DS -mustesarja varmistaa parhaan mahdollisen lopputuloksen. Etenkin tekstiilitulostukseen kehitetty uusi HDK Black ink -muste tuottaa syvät, neutraalit mustan sävyt ja tummat varjostukset. Koville materiaaleille tulostavat asiakkaat hyötyvät puolestaan tavallisesta mustasta musteesta, sillä sen tasaiset sävyliukumat ovat omiaan mainosmateriaaleissa.

Näitä tuotteita hankkivat sublimaatioasiakkaat saavat itse asiassa kokonaisen Epson-tulostuspaketin. Saman valmistajan laitteisto, ohjelmisto, tulostuspää, muste, sublimaatiopaperit ja tukipalvelut ovat tae kitkattomasta yhteensopivuudesta. Pakettiin sisältyy myös Wasatch-ohjelmisto, joten tulostamaan pääsee heti ilman lisäinvestointeja.

Molempien mallien käyttökustannuksia voi pienentää useilla eri tavoilla. Riittoisat mustejärjestelmät merkitsevät alhaisia neliömetrikohtaisia tulostuskustannuksia. Käytettäessä aitoja Epson-musteita puhdistuksen ja tulostuspään vaihdon tarve vähenevät, joten seisonta-aika pysyy kurissa. Hukkamusteen hävittäminen on entistä helpompaa ja edullisempaa, koska kummassakin tulostimessa on kahden litran hukkamustepullo. Molempiin tuotteisiin saa myös Epsonin tulostuksenhallinnan palvelupaketin, joka tehostaa budjetin hallintaa ja ehkäisee tarvikkeiden liikavarastointia.

Tärkeimmät ominaisuudet:

Ominaisuus SC-F7200 SC-F6200
Epson-tuote, jonka suunnittelussa on keskitytty erityisesti suorituskykyyn, laatuun, luotettavuuteen ja alhaisiin investoinnin kokonaiskustannuksiin (TCO)
Epsonin varmatoiminen PrecisionCore TFP tulostuspää: suuri kapasiteetti ja pitkä käyttöikä
Suuri tarkkuus: kuvanlaatu jopa 720 x 1 440 dpi
Tulostuksessa voidaan käyttää yleisimpiä sublimaatiosiirtopapereita, joiden leveys on enintään 64 tuumaa (1 625 mm) -
Tulostuksessa voidaan käyttää yleisimpiä sublimaatiosiirtopapereita, joiden leveys on enintään 44 tuumaa (1 117 mm) -
Laadukkaat tulosteet, joissa käytetään muuttuvan pisarakoon tekniikkaa
Luotettava automaattinen nostotela, jossa erittäin tarkka takaisinkelaus -
Nopea kuivaus jälkilämmittimellä -
Yhden henkilön käytettävissä oleva tulostusmateriaalin syöttö nostovivuin, automaattinen tulostusmateriaalin kireydensäätö -
Tulostusnopeus noin (1 syöttökerta) 58,9 m2/h 63,4 m2/h
Helposti täytettävä 1,5 litran sisäinen mustejärjestelmä
Epson UltraChrome DS -musteet tuottavat kirkkaat värit, terävät ääriviivat ja tasaiset sävyliukumat; värit kestävät hyvin valon, pesun, hankauksen ja hikoilun vaikutuksia
Kahden litran hukkamustepullot: helppo ja edullinen musteen hävitys

1) Maat, joissa Print & Save -palvelu on saatavana: Iso-Britannia, Italia, Ranska, Saksa, Portugali, Espanja, Belgia, Tanska, Suomi, Luxemburg, Alankomaat, Ruotsi, Puola, Romania (tilivuoden 2015 tilanne). Lisätietoja on osoitteessa www.epson.eu/printandsave.

Tietoja Epsonista

Epson on kansainvälinen innovaatioiden edelläkävijä, jonka tarjoamien tuotteiden valikoima ulottuu mustesuihkutulostimista ja -tulostusjärjestelmistä, 3LCD-projektoreista sekä teollisuusroboteista tunnistimiin ja muihin mikrolaitteisiin. Epsonin tavoitteena on ylittää asiakkaidensa odotukset luomalla pienikokoisia ja energiaa säästäviä tarkkuuslaitteita niin yritysten, kotikäyttäjien, kaupallisten toimijoiden kuin teollisuudenkin käyttöön.

Japanissa sijaitsevan Seiko Epson Corporationin johtama Epson-konserni koostuu eri puolilla maailmaa sijaitsevista 94 yrityksestä, joissa työskentelee yli 73 000 työntekijää. Epsonilla ollaan ylpeitä yrityksen jatkuvasta panostuksesta ympäristönsuojeluun ja paikallisiin yhteisöihin.

Tietoja Epson Europesta

Amsterdamissa sijaitseva Epson Europe B.V. on konsernin Euroopan, Lähi-idän, Venäjän ja Afrikan toimintojen päämaja. Epson Europe työllistää 1 655 henkilöä, ja sen myynti tilivuonna 2012 oli 1 540 miljoonaa euroa.

Ympäristövisio 2050