Pilgrim Oy

Suomalainen Epicrystals Oy tekee älypuhelimesta projektorin

Lehdistötiedote   •   Kesä 15, 2011 15:28 EEST

EpiCrystals  julkaisee ainuutlaatuisen vihreää valoa tuottavan laservalolähteen Orlandon ”Projection Summit” -messuilla

Vallankumoukselliseen valolähdeteknologiaan erikoistunut EpiCrystals Oy esittelee uuden, markkinoiden pienimmän ja tehokkaimman vihreän projektorivalolähteenalan johtavilla messuilla Yhdysvalloissa. Nyt esiteltävän valolähteen merkittävimmät käyttöalueet ovat tässä vaiheessa kämmenprojektoreissa, digitaalikameroissa ja tulevaisuudessa älypuhelimissa.  RGB-laserteknologia  (Red, Green and Blue –laserteknologia) mullistaa lähivuosien aikana älypuhelimien käytön.  Jatkossa älypuhelimilla voi heijastaa esimerkiksi valokuvia, videoesityksiä sekä elokuvia miltei mille tahansa pinnalle HD-tason kirkkaudella ja tarkkuudella.

EpiCrystals Oy:n on panostanut laservalon kehitystyöhön ja patentoinut uuden tavan tuottaa kustannustehokkaampaa ja kirkkaampaa vihreää valoa kuin muut alan toimijat. Yhtiön kehitysstrategia perustuu markkinoiden pienimpään kokoon, parhaaseen kuvanlaatuun ja alhaisiin kokonaiskustannuksiin. Yksinkertaisen laiteintegraation ansiosta älypuhelin ja muut kämmenlaitevalmistajat pystyvät viemään teknologian nopeasti kuluttajamarkkinoille.

EpiCrystals on ensimmäisiä suomalaisia ”born global” -yrityksiä, jolla on olemassa oleva kansainvälinen tuotantoketju maailman johtavien komponenttivalmistajien kanssa. Yhtiön innovaation ja  kehitystyön rahoittajina ovat toimineet mm. VNT Management Oy, Suomen Teollisuussijoitus Oy, TEKES sekä Finnvera.

”Näemme RGB-teknologian suurimman mahdollisuuden älypuhelinmarkkinoilla, joissa katselukokemuksen  kuluttajakohtaiset odotukset ovat korkeita. Tulevaisuudessa kuvalta vaaditaan elävyyttä ja kirkkautta, jotta se vastaa käyttäjänsä tarpeisiin. Kehittämämme RGB-laserteknologian kirkas värimaailma ja kontrasti vastaa juuri näihin yksilöllisiin ja yksilöityihin tarpeisiin”, toteaa EpiCrystals Oy:n liiketoimintakehitysjohtaja, Tomi Jouhti.

EpiCrystalsin vihreä lasermoduuli on saatavissa Q1 2012 hintaan $45,00 10K volyymissä.

Vuonna 2003 perustettu EpiCrystals Oy  tarjoaa asiakkailleen ainutlaatuisen käyttäjäkokemuksen EpiCrystalsin vallankumoksellisen  laserteknologian avulla. Yhtiön tuotteet on suunniteltu niille,  jotka hakevat älypyhelimensa projektorilta ylivoimasta katselukokemusta markkinoiden kustannustehokkaimmalla ratkaisulla. EpiCrystalsin kehittämä teknologia perustuu patentoituihin ratkaisuihin, jotka toteutetaan kustannustehokkaalla sarjatuotannolla maailman johtavien kumppanien kanssa.

Lisätietoja:
Tomi Jouhti