Like Kustannus Oy

Suomalainen salatiedekirja Valonkantajat pureutuu itsenäisyyden ajan mystisimpiin tapauksiin

Lehdistötiedote   •   Maalis 31, 2015 15:12 EEST

Terveisiä valtakulttuurimme varjoista.

Perttu Häkkisen ja Vesa Iitin kirja Valonkantajat – välähdyksiä suomalaisesta salatieteestä kokoaa yhteen kotimaisen salatieteen suurnimet.

Valonkantajat-kirja julkaistaan lauantaina 11.4. ravintola Ääniwallissa.

Kallio-seura järjestää salatiedeteemaisen kävelykierroksen Kalliossa 14.4. Lisätietoja alla.

Suomalaisten salatieteiden historiaa on 1900-luvun alusta saakka tehty kotimaisissa juottoloissa, yliopistoissa, seurapiireissä ja vallan ylimmissä kammareissa. Valonkantajat on hämmästyttävä populaarihistoriallinen syväsukellus tähän suomalaisen tajunnan mystiseen yöpuoleen, jonka ylisillä seikkailevat niin ruumiinsilpojat, natsit, teosofit ja joogit kuin meediot, ufokontaktihenkilöt ja perkeleenpalvojatkin. Aino Kassinen, Pekka Siitoin, Reima Saarinen, Kauko Nieminen, Pekka Ervast, Ior Bock, Noita-Kallio ja moni muu kotimaisen esoterian merkkihenkilö saa vihdoin ansaitsemansa huomion.

Perttu Häkkinen (s.1979) on filosofian maisteri ja vastakulttuuriin perehtynyt toimittaja. Hän asuu Helsingissä. Vesa Iitti (s.1972) on kääntäjä ja kirjoittaja, joka asuu Turussa.

LISÄTIEDOT
Kirjan esittely ja ladattava kansikuva: www.like.fi/kirjat/valonkantajat

Kirjailijoiden haastattelupyynnöt, vedospyynnöt ja muut tiedustelut: Like / Nora Varjama, nora.varjama@like.fi, puh. 050 547 6868

Arvostelukappaleet: arvostelukappaleet@like.fi

Valonkantajat julkistetaan yleisötilaisuudessa lauantaina 11.4. ravintola Ääniwallissa, juontaa Jorma Elovaara, esiintyjänä Tähtiportti.

Lisätietoja: https://www.facebook.com/events/1553243108284720/

Jäljet lähtevät sylttytehtaalta -kävely

1. 14.4. klo 18.00. Lähtö Kirstinkatu 8. Lisätietoja Kallion kulttuuriverkoston sivuilta: http://www.kallionkulttuuriverkosto.fi/kavelyfestivaali/?x220088=855915

Like Kustannus on vuodesta 1987 asti toiminut kirjankustantamo. Meidät tunnetaan erityisesti laadukkaasta kaunokirjallisuudesta sekä populaarikulttuurin eri muotoja käsittelevistä kirjoista. Tutustu kirjoihimme: www.like.fi