Goodio

Suomalaiselle Goodiolle hopeaa kansainvälisessä Academy of Chocolate -suklaakilpailussa

Lehdistötiedote   •   Touko 18, 2018 10:28 EEST

Goodion Pure Nacional -suklaa

Suomalaisen Goodion Pure Nacional -suklaa on voittanut hopeaa Academy of Chocolate-kilpailun Bean-to-Bar -sarjassa. Kilpailun kaikkiin sarjoihin osallistui tänä vuonna ennätyksellisesti yhteensä 1200 ehdokasta yli 45 maasta.

Vuodesta 2005 asti järjestetyn Academy of Chocolate -kilpailun raati arvioi 15 päivää kestäneessä tuomaroinnissa suklaan maun lisäksi raaka-aineiden hankintaa, läpinäkyvyyttä sekä suklaan matkaa pavusta lopputuotteeksi.

– Olemme palkinnosta tietysti todella otettuja. Erityisesti mieltä kuitenkin lämmittää se, että tänä vuonna kilpailuun osallistui useita pieniä tuottajia. Tämä kielii siitä, että suklaan alkuperään ja kestävään kehitykseen kiinnitetään entistä enemmän huomiota, kertoo Goodion perustaja Jukka Peltola.

Pure Nacional on Goodion tuotevalikoiman tummin suklaa, jonka kaakaopitoisuus on jopa 80%. Yrityksellä on Suomessa yksinoikeus Perussa tuotettavaan Pure Nacional -papuun, joka on yksi maailman harvinaisimmista kaakaopavuista.

Goodio on menestynyt viime aikoina myös uudella ChocOat-tuoteperheellään. Suomalainen asiantuntijaraati valitsi ChocOat Sweet Licorice -suklaan vuoden parhaaksi vegaanisuklaaksi Helsingin Jäätelö- ja suklaakarnevaaleilla huhtikuussa 2018. Lisäksi tapahtuman yleisö valitsi kyseisen suklaan kolmanneksi parhaaksi kaikista maito-, tumma-, vegaani- ja konvehtisuklaista.

Lisätietoja Academy of Chocolate -kilpailusta löydät täältä.

Goodion visio on olla aidosti läpinäkyvä yritys, joka tarjoaa laadukkaita tuotteita ihmisten hyvinvoinnin tueksi pelkän voittojen maksimoinnin sijaan. Yrityksen tavoitteena on uudistaa koko suklaa- ja elintarvikealaa omalla esimerkillään, jossa yhdistyy suomalaiset vahvuudet: puhdas rehellinen tuotantoketju, upea designosaaminen ja herkullinen hyvinvointi. Goodion tuotteet valmistetaan alusta loppuun Helsingissä vankkumattomalla ammattitaidolla ja suurella sydämellä.