Dna

Suomalaiset tyytyväisiä DNA:n hinta-laatusuhteeseen

Lehdistötiedote   •   Loka 25, 2010 10:25 EEST

DNA sijoittuu kansainvälisessä EPSI Rating -tutkimuksessa jälleen Suomen isojen operaattoreiden kärkeen ja on kauttaaltaan toimialan keskiarvon yläpuolella. Hinta-laatusuhteeltaan DNA:ta pidetään parhaana vaihtoehtona. DNA:lla on myös yritysasiakkaiden mielestä suurista operaattoreista paras hinta-laatusuhde.
Langattoman laajakaistan asiakasuskollisuus ja asiakastyytyväisyys kaupungeissa on pysynyt korkealla tasolla. Kuluttajien tyytyväisyys DNA:n langattomaan laajakaistaan on selvästi parempi toimialan keskiarvoon verrattuna.
- Jatkuva uudistuminen ja toiminnan kehittäminen on luonteenomaista DNA:lle. Kaikki kehitystyö tähtää ensisijaisesti asiakkaiden hyvään palveluun. Tietojärjestelmiä kehitetään jatkuvasti ja uusien 3G-tukiasemien rakentamista jatketaan, DNA:n operatiivinen johtaja Petteri Niemi sanoo.
- EPSI-tulokset olivat osaltamme osittain viimevuotisia jonkin verran alhaisemmat. Tähän on varmasti vaikuttanut sisäisistä järjestelmäongelmistamme johtuneet palveluviiveet asiakaspalvelussamme. Nyt nämä on saatu ratkaistua, joten voimme jälleen jatkossa ylläpitää erinomaista asiakaspalvelutasoamme, Niemi jatkaa.
DNA:n mobiililaajakaistaliittymä on sijoittunut Metropolian tekemässä tutkimuksessa markkinoiden parhaaksi: DNA:n maksiminopeudesta toteutui 63 prosenttia, kun taas muiden operaattoreiden kaista jää parhaimmillaan vain 40 prosenttiin.*
Welho jälleen ykkönen
Welho jatkaa yksityisasiakkaiden kiinteän laajakaistan suosikkina pääkaupunkiseudulla ja on saavuttanut kärkisijan selkeästi EPSI Rating -tutkimuksen pistemäärän ollessa 76,3 verrattuna koko toimialan keskiarvoon, joka on 65,2.
Welho pitää ykköspaikkaa EPSI-tutkimuksessa nyt viidettä kertaa peräkkäin. Tutkimuksen mukaan paikallisesti kaapeliverkoston kautta hyvin toimiva palvelu yhdistettynä hyvään ja tehokkaaseen asiakaspalveluun pitää Welhon asiakkaat tyytyväisinä ja uskollisina.
EPSI-tutkimuksessa tutkittiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa maksu-tv -palveluita. Myös tässä kategoriassa Welho on selkeä ykkönen. Welho on vastannut asiakkaidensa toiveisiin tuomalla markkinoille Mix-paketin, johon asiakas voi koota haluamansa kahdeksan kanavaa kymmenien eri vaihtoehtojen joukosta, ja uuden sekoituksen voi tehdä vaikka kerran kuukaudessa.
- Welhon jo monta vuotta jatkunut erinomainen menestyminen tutkimuksessa on erittäin hienoa. Tavoitteenamme onkin hyödyntää Welhon parhaita käytäntöjä jatkossa koko DNA:n toiminnassa, Niemi kommentoi.
Lähteet:
EPSI Rating 2010
*Fitsum Teklehaimanot ja Taffese Tewodros: Wireless Broadband Project Report. Metropolia-ammattikorkeakoulu 2010. Tutkimus julkaistiin Helsingin Sanomissa 20.10.2010.
Lisätietoja:
operatiivinen johtaja Petteri Niemi, DNA Oy, puh. 044 044 5225, petteri.niemi@dna.fi
DNA:n viestintä: puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi
DNA Oy on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yksityishenkilöille, yhteisöille ja yrityksille laadukkaita, viimeisintä teknologiaa hyödyntäviä puhe-, data-, matkaviestin- ja tv-palveluita. DNA-konsernin liikevaihto vuonna 2009 oli 652 miljoonaa euroa ja liikevoitto ilman kertaluonteisia eriä 63 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon asiakkuutta. Lisätietoa osoitteesta www.dna.fi.
Linkit:

Sähköpostiosoitteesi on tiedotteen lähettäjän jakelulistalla. Mikäli haluat yhteystietosi poistettavan jakelulistalta, ilmoita siitä sähköpostin lähettäjälle.
Linkki tiedotteeseen