Casumo

Suomalaisten hymyilyttäminen toi pelialan Oscar-palkinnon

Lehdistötiedote   •   Joulu 04, 2015 11:45 EET

Hymyn tuominen suomalaisten huulille on kansainvälisesti arvostettua toimintaa. Tuhoa Tylsyys -sivusto voitti juuri kansainvälisessä EGR Operator Awards -kilpailussa parhaan markkinointikampanjan palkinnon. Ammattilehti eGame Review’n palkintoja pidetään yleisesti pelialan Oscareina.

Tuhoa Tylsyys palkittiin osana nettipeliyhtiö Casumon markkinointia. Sivuston on nimensä mukaisesti tarkoitus tuhota tylsyys Suomesta hauskan ja viihdyttävän sisällön avulla.

Maltalle rekisteröity pelialan innovaattori Casumo on yksi Euroopan nopeimmin kasvavista nettipeliyhtiöistä. Kolmessa vuodessa Casumo on muuttunut viiden työntekijän startup-yrityksestä täysimittaiseksi teknologiayhtiöksi, jolla on 80 työntekijää 12 maasta. Heistä suomalaisia on 10.

Casumo oli ehdolla neljässä kategoriassa EGR-palkinnon saajaksi. Voitto tuli paitsi parhaasta markkinointikampanjasta, myös parhaasta mobiilituotteesta.

Razmus Svenningson, yksi yhtiön perustajista, kehuu työntekijöidensä panosta. Palkitun tiimin tunnelmia hän kuvailee nöyriksi ja onnellisiksi. ”Casumo on äärettömän taitavien ihmisten perhe. Parhaan markkinointikampanjan palkinnon saaminen osoittaa, miten tärkeää yhteisön luominen ja sisältömarkkinointi on. Palkinto on taputus olalle ja pyyntö jatkaa samalla tiellä.”

Tylsyyttä tuhottu kultakaloista vaniljajäätelöön

Viime vuoden lopulla Casumo teetti yhdessä TNS Gallupin kanssa tutkimuksen tylsyydestä Suomessa. Casumo alkoi tuhota tylsyyttä tutkimuksessa tylsimmiksi valituista asioista yksi haaste kerrallaan.

Ensimmäinen haaste oli tehdä tylsimmäksi valitusta lemmikistä, akvaariokaloista, vähemmän tylsiä imitaattori Jarkko Tammisen johdolla. Interaktiivinen kampanja nosti Casumon bränditietoisuutta yli sadalla prosentilla Suomessa. Toinen haaste oli tuhota tylsyys golfista. Viimeisimmässä haasteessa ”Vanilla Ice calling Finland” vaniljajäätelöstä tehtiin hauskempi raptähti Vanilla Icen avulla.

”Casumon tavoitteena on viihdyttää pelaajia ja tarjota heille paras mahdollinen pelikokemus. Tylsyyden tuhoaminen on brändimme lupaus, ja uskomme, että tuhoatylsyys.com-sivusto tuo lisää hauskuutta suomalaisten arkeen”, kertoo Casumon markkinointijohtaja Hanne Aimonen.

2015 EGR Operator Awards -palkintojen voittajat:

Tuhoa Tylsyys -hankkeen tavoitteena on tehdä Suomesta hauskempi ja vähemmän tylsä paikka, yksi haaste kerrallaan.

Tuhoa Tylsyys -hanke: www.tuhoatylsyys.com

Lisätiedot: press@casumo.com

Casumo on palkittu nettikasino, jonka pääkonttori sijaitsee Maltalla. Yhdistämällä sosiaalisen- sekä rahapelaamisen, Casumo on rakentanut maailman ensimmäisen kasinoseikkailun, jossa pelaaja ei ainoastaan kerää voittoja, vaan myös pisteitä jokaisella pelatulla kierroksella. Casumo pyrkii suunnittelun, teknologian ja innovaation kautta muokkaamaan nuoren ja monella tavalla vielä kehittymättömän toimialan. Vuonna 2012 perustettu Casumo on yksi nopeimmin kasvavista nettikasinoista Euroopassa. Lisätietoja osoitteessa: www.casumo.com.