lowcostholidays.fi

Suomalaisten lomasuosikit kesällä 2013

Lehdistötiedote   •   Heinä 09, 2013 15:18 EEST

Lowcostholidaysin toteuttaman pohjoismaisen selvityksen mukaan suomalaiset valitsevat tänä kesänä mieluummin aurinkoisen rantaloman kiireisten kaupunkikohteiden sijaan. Selvityksen mukaan pohjoismaalaiset pelaavat varman päälle ja varaavat matkansa eteläisiltä leveyspiireiltä taatakseen aurinkoisen loman. Suomalaisten suosikkikohteiksi nousivat Costa Brava, Mallorca ja Costa del Sol.

Lowcostholidays on tehnyt yhteenvedon yli 20 000 henkilön otannalla niistä matkustajista, jotka varasivat lomansa Lowcostholidaysin kautta. Selvityksen mukaan tänä vuonna suomalaiset suosivat perinteisiä aurinkorantoja, kuten Costa Bravaa, Mallorcaa ja Costa Del Solia. Eksoottisemmat lomakohteet, kuten Thaimaan Hua Hin ja Krotian Split, tai Prahan ja Budapestin kaltaiset kaupunkikohteet eivät vedonneet tänä kesänä suomalaisiin.

– Tänä kesänä suomalaiset suosivat perinteitä ja varaavat matkansa mieluiten aurinkoisista kohteista. Oli kohde mikä hyvänsä, me kuitenkin takaamme, että asiakkaamme saavat rahoilleen vastinetta ja vapauden räätälöidä matkansa omien toiveidensa mukaisesti, kertoo Lowcostholidaysin Pohjoismaiden toimitusjohtaja Stefan Kärrström.

Top 3 lomakohteet vuonna 2013:

Helsinkiläiset:             Tamperelaiset:          Vantaalaiset:
1. Costa Brava             1. Costa Brava            1. Mallorca
2. Mallorca                   2. Mallorca                  2. Costa Brava
3. Costa del Sol           3. Antalya                    3. Antalya

Perinteiset aurinkolomat vetosivat myös pohjoismaisiin naapureihin: Ruotsalaisten suosikkikohteisiin kuuluivat Mallorca, Rodos ja Antalya, ja norjalaisten Kos ja Korfu.

Lisätietoja:
Stefan Kärrström, Managing Director Lowcostholidays Nordics
Puhelin: +46 73-350 62 11
Sähköposti: stefan.karrstrom@lowcostholidays.se

Lowcostholidays
Lowcostholidays on Lowcosttravelgroupin omistama matkanvaraussivusto. Palvelua käyttää 2,5 miljoonaa matkailijaa. Lowcostholidays luo uusimman teknologian avulla miljoonia kilpailukykyisiä matkatarjouksia yhdistämällä tarjonnassaan edullisimmat lentoyhtiöt ja yli 150 000 hotellia. Kuluttajat voivat räätälöidä oman matkansa ilman kilpailevien yhtiöiden pakettimatkojen aiheuttamia rajoituksia. Lowcostholidays palvelee Suomessa osoitteessa: www.lowcostholidays.fi.