Finnjumping ry

Suomen mäkijoukkue nimetty Rukan maailmancupin avaukseen

Lehdistötiedote   •   Marras 21, 2011 16:23 EET

Mäkihypyn talven maailmancup-kausi alkaa ensi viikonloppuna 25.-27.11.2011 jälleen Kuusamon Rukalta. FIS Nordic Opening järjestetään nyt kymmenennen kerran Rukalla. Suomen mäkihypyn maajoukkue ja kansallinen ryhmä on nimetty avauskilpailuihin. Rukan HS 142-mäessä hypätään lauantaina 26.11. joukkuekilpailu ja sunnuntaina 27.11. henkilökohtainen kilpailu. Maajoukkue: Matti Hautamäki, Janne Happonen, Anssi Koivuranta, Olli Muotka Kansallinen ryhmä: Kalle Keituri, Jarkko Määttä, Sami Niemi, Juha-Matti Ruuskanen

Suomen mäkijoukkueen päävalmentaja Pekka Niemelän mukaan joukkuevalintojen olleen selkeät, vaikka lumiolosuhteet saatiin myöhään tänä vuonna Suomeen.- Valinnoissa painotettiin kansainvälisiä kilpailunäyttöjä viimeisen vuoden ajalta sekä viime hetken hyppäämisen tasoa. Valinnat olivat selkeät. Kansallisen ryhmän kandidaatteja tarkkailtiin sunnuntaina Rovaniemellä, totesi Niemelä valintojen tausoista.Suomen maajoukkueella oli onnistunut leiri viime viikolla Saksassa. Kauden avaukseen ollaan valmiina.- Leiripäivät 14.-17.11. onnistuivat mainiosti. Saimme niistä leiripäivistä sen mitä haimme. Olosuhteet olivat hyvät, pikkupakkanen ja tuuletonta. Niinpä pystyimme optimoimaan välineasiat hyvissä olosuhteissa ja saimme kauden avaukseen alle kohtuullisen määrän hyppyjä, ja sitä kautta tekniikkaan varmuutta. Kokonaisuutena nousujohteista hyppäämistä, seuraavana jatketaan sitten Rukalla, kertoi Niemelä.  Suomen mäkijoukkueen kauden avausinfo Rukalla 24.11. Suomen mäkijoukkueen kauden avausinfo pidetään torstaina 24.11.2011 klo 13.00 Rukan Nordic Opening-kisojen mediakeskuksessa(Rukan kokouskeskus, 2. krs). Tervetuloa!Tiedustelut: Pekka Niemelä puh. 040-7555159
Urheilijoiden haastattelupyynnöt: Ville Kantee puh. 045-1133009
 FIS World Cup Ruka Nordic Opening Kilpailuohjelma mäkihyppy ja yhdistettyTorstai 24.11.201113.00-15.00 Virallinen harjoitus, yhdistetty HS 142
15.00-16.00 Yhdistetty HS 142, karsintakilpailu, 1 kierros
16.30-17.30 Virallinen maastohiihtoharjoitus, yhdistetty
Perjantai 25.11.201113.30 Koekierros HS 142, Yhdistetty
14.30 Yhdistetty, HS 142, MC
16.15 Yhdistetty, Gundersen, 10 km, MC
17.00 Virallinen harjoitus (2 kierrosta), Mäkihyppy HS 142
19.00 Karsinta HS 142, Mäkihyppy
Lauantai 26.11.201109.30 Koekierros HS 142, Yhdistetty
10.30 Yhdistetty, HS 142, MC
12.00 Maastohiihto, 5 km Naiset (V), MC
13.30 Maastohiihto, 10 km Miehet (V), MC
15.00 Koekierros HS 142, Mäkihyppy
15.15 Yhdistetty, Gundersen, 10 km, MC
16.00 Mäkihyppy HS 142, Joukkuekilpailu, MC
Sunnuntai 27.11.2011 12.00 Maastohiihto (takaa-ajo), 10 km Naiset (P), MC
13.00 Maastohiihto (takaa-ajo), 15 km Miehet (P), MC
13.15 Koekierros HS 142
14.15 Mäkihyppy HS 142, MC
FIS World Cup Ruka Nordic Opening- sivut www.nordicopening.comKalenterit ja tulokset FIS www.fis-ski.com Voittajavedoissa mukavat lisärahat Rukan maailmacupissaKun Vedonlyönti käynnistyi Suomessa 1993, suomalaisista tuli hetkessä maailman innokkaimpia vedonlyöjiä. 18 vuotta sitten käynnistyneitä Veikkauksen urheilupelejä juhlitaan reilun viikon ajan muhkeilla lisärahoilla, joiden yhteispotti kohoaa yli 290 000 euroon. Lajikirjoltaan laajan ja kaikkiaan 28 lisärahakohdetta käsittävän listan mäkihyppykohteet ovat Rukan maailmacupia. Lauantaina kisattavaan joukkuemäen Supertriplaan lisätään 3000 euroa ekstraa ja saman verran sunnuntain henkilökohtaiseen kisaan, jota pelataan Superkaksarissa. Molemmat kilpailut näytetään verkkopalvelu veikkaus.fi:n VeikkausTV:ssä.Monivedon, Tulosvedon ja Voittajavedon lisäraha merkitsee suurempaa jakosummaa. Oikean tulosyhdistelmän veikannut pelaaja saa lisärahan ansiosta korkeamman kertoimen eli samalla panoksella suuremman voiton.www.veikkaus.fi