Metsämiesten säätiö

Suomen Metsäyhdistyksen Sirpa Kärkkäiselle ja Hannes Mäntyrannalle Metsän etunoja -palkinto

Lehdistötiedote   •   Marras 14, 2011 10:40 EET

Suomen Metsäyhdistyksen yhteyspäällikkö Sirpa Kärkkäinen ja viestinnän suunnittelija Hannes Mäntyranta ovat saaneet vuoden 2011 Metsän etunoja -palkinnon. Palkinnon arvo on 10 000 euroa ja se myönnettiin Kärkkäiselle ja Mäntyrannalle työstä nuorille suunnattujen metsäaiheisten kampanjoiden, kuten Metsä Puhuu –tulevaisuuskampanjan parissa. Palkinto julkistettiin Metsä 2011-messujen avajaisissa Helsingin Messukeskuksessa 10.11.2011.

Metsän etunoja -palkinto jaettiin nyt kolmannen kerran. Palkinto myönnetään taholle, joka on muun muassa valanut uskoa metsäalan tulevaisuuden menestykseen, näyttänyt suuntaa metsän kasvavalle ja monipuolistuvalle käytölle ja tuonut lisäarvoa metsänomistajille ja yhteiskunnalle. Tänä vuonna palkinnon saajasta päätti MTK:n toiminnanjohtaja Antti Sahi.

Sahi painotti valinnassaan erityisesti palkinnon saajien kykyä luoda metsäalasta kiinnostava mielikuva tulevaisuuden toimialana. Kärkkäinen ja Mäntyranta ovat tehneet metsästä ja metsäalasta nuorta puhuttelevan.

- Kärkkäinen ja Mäntyranta ovat lähestyneet asiaa aivan uudella tavalla ja otteella. He ovat halunneet päästä nuorten keskelle nuorten omin keinoin ja nuorten omalla kielellä. Erityisesti sosiaalinen media on kanava, jossa nuoret vaihtavat ajatuksiaan. Siksi palkinnon saajien työssä sillä on merkittävä osuus, perustelee Antti Sahi.

Kärkkäisen ja Mäntyrannan työssä on vahvaa tulevaisuuden uskoa, kun sen tunnuslauseena on Metsien käyttö pelastaa maailman.

- Toivon mukaan tämän seurauksena nuoresta voisi kehittyä aktiivinen metsänomistaja, innokas työntekijä metsäalan eri tehtäviin tai vain omaksi ilokseen paremmin metsäasioista perillä oleva henkilö, Antti Sahi sanoo.

Lisätietoja:
palkinnon perusteista: toiminnanjohtaja Antti Sahi, MTK puh. 020 413 2351
palkinnon saajat: Suomen Metsäyhdistys, Sirpa Kärkkäinen puh. 050 3512 416 ja Hannes Mäntyranta puh. 050 351 2413