Unibet Suomi

Suomi luottaa humppaan

Lehdistötiedote   •   Tammi 07, 2010 18:41 EET

Peliyhtiö Unibet pitää humppaorkesteri Eläkeläisiä todennäköisimpänä ehdokkaana Suomen euroviisuedustajaksi Osloon. Tänä vuonna karsintaan erikseen kutsuttuja artisteja hätistelee kuitenkin myös kolme vahvaa, yleisöäänestyksessä menestynyttä kokoonpanoa. Suomen euroviisuedustaja ratkeaa lopulta kolmen alkukarsinnan jälkeen 30.1.

Unibetin vedonlyöntikertoimien mukaan 90-luvun alussa Joensuussa perustettu Eläkeläiset on Suomen euroviisukarsintojen selkeä ennakkosuosikki. Saksankielisessä Euroopassakin mainetta niittäneen humppayhtyeen karsintavoitto toisi vedonlyöjien rahat takaisin kolminkertaisina. Kaula muihin kilpailijoihin on selkeä: Eläkeläisten kannoilla seuraa laulaja-lauluntekijä Heli Kajo kertoimella 6,5. Kolmanneksi kirii hallitseva tangokuningas Amadeus Lundberg kertoimella 8. Todennäköisesti viisuihin lähdetään siis tänäkin vuonna rohkeasti kieli poskessa.

Karsintoihin erikseen kutsuttujen artistien lisäksi huomiota ovat herättäneet kolme yleisöäänestyksessä menestynyttä esiintyjää. Heistä suurimmat odotukset on saanut osakseen listan jaetulle viidennelle sijalle kohonnut kiharatukkainen indie-ilmiö Bääbs eli Päivi Kankaro, joka lähtee karsintoihin uskollisen kannattajakuntansa tukemana voittokertoimella 12.

Toinen yleisön suosikki, rock-henkinen tyttöbändi Sister Twister, on kertoimellaan 15 tasoissa muun muassa Maria Lundin sekä Veeti Kallion kanssa.

Tuttuja nimiä löytyy myös aivan ehdokkaiden häntäpäästä. Unibetin kerrointen mukaan varmimmin rannalle jäävät rockyhtye Boys of the Bandin ohella pianotaituri Antti Kleemola sekä oopperalaulajanakin tunnettu tenori Pentti Hietanen. Peränpitäjien ponnistus jumbosijalta karsintavoittoon poikisi vedonlyöjien rahat takaisin peräti 25-kertaisina.

Unibetin vedonlyönti

Suomen euroviisukarsintojen voittaja 2010
Eläkeläiset 3,00
Heli Kajo 6,50
Amadeus 8,00
Monday 8,00
Osmo Ikonen 12,00
Bääbs 12,00
Nina Lassander 15,00
Sister Twister 15,00
Maria Lund 15,00
Veeti Kallio 15,00
Kuunkuiskaajat 20,00
Linn 20,00
Pentti Hietanen 25,00
Antti Kleemola 25,00
Boys of the Band (BOB) 25,00

Lisätietoja: Liisa Matinvesi, p. +44 78416 73391, liisa.matinvesi@unibet.com

Unibet
Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä. Se tarjoaa palveluita 20 kielellä osoitteessa www.unibet.com. Tällä hetkellä Unibetillä on yli 3,3 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet kuuluu jäsenenä Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestöön (EGBA, European Gaming and Betting Association) ja RGA:han Iso-Britanniassa (Remote Gambling Association). Unibet on G4:n (Global Gaming Guidance Group) sertifioima. Joulukuussa 2007 Unibet hankki omistukseensa Pohjoismaiden markkinoiden suurimman bingo-operaattorin Maria Holdingsin ja huhtikuussa 2008 Skandinavian suurimman toto-yhteisön, Travnetin.