Finnmatkat

Suuri uima-allaskysely paljastaa: Altaalla on väliä!

Lehdistötiedote   •   Syys 24, 2014 13:00 EEST

Uima-allas on loman keskipiste. Jopa 80 prosenttia lomalaisista pitää uima-allasta ja sen ominaisuuksia tärkeänä tai erittäin tärkeänä hotellivalintaan vaikuttavana seikkana, kertoo Finnmatkojen suuri uima-allaskysely, johon vastasi 2381 suomalaista.

Eniten vastaajia miellyttivät hotellit, joissa on useita erilaisia uima-allasalueita eri kohderyhmille: rauhallinen uima-allasalue aikuisille, koko perheen aktiviteettiallas, pienten lasten katettu uima-allas jne.

Tärkeänä pidettiin myös uima-altaan kokoa – mitä suurempi sen parempi. Lisäksi altaan veden pitää olla riittävän lämmintä, jos ei muuten niin lämmitettynä.

Moni haluaa ehdottomasti päästä kokeilemaan myös hotelliasumista, jossa omalta terassilta on suora yhteys uima-altaaseen.

Liikunnalliset lomailijat puolestaan arvostavat pulikointialtaiden sijaan kunnon kuntouintialtaita ratoineen.

TOP 10 tärkeimmät allaskriteerit hotellivalinnassa:
1. Erilaisia uima-altaita eri kohderyhmille
2. Suuri uima-allas
3. Lämmitetty uima-allas
4. Suora yhteys hotellihuoneesta uima-altaaseen
5. Kuntouintiallas
6. Infinity-allas
7. Oma uima-allas huoneen yhteydessä
8. Vesipuistohotelli
9. Oma poreallas terassilla tai huoneessa
10. Merivesiallas

Pieni uima-allassanasto:
Pool access – suora yhteys hotellihuoneen terassilta uima-altaaseen. Joissain hotelleissa jopa huonepalvelu toimii veneellä uima-allaskanavan kautta.
Infinity pool –uima-allas, joka on suunniteltu siten, että altaan jokin sivu näyttäisi olevan reunaton ja allas jatkuisi loputtomiin, kauas horisonttiin.
Jacuzzi – poreallas.

Kuvia: http://fritidsresor.citat.se/marketstore/press.jsp?PRESSID=0005242

Lisätietoja: Finnmatkat, tiedottaja Salla Salo p. 030 360 302

Oy Finnmatkat Ab on Suomen suurin matkanjärjestäjä, ja se järjestää vuosittain noin 260 000 valmismatkaa. TEMA on Finnmatkojen kulttuuriin ja luontoon erikoistunut kiertomatkajärjestäjä. Finnmatkat kuuluu Pohjoismaiden johtavaan matkanjärjestäjäkonserniin TUI Nordiciin. Se on osa Lontoon pörssissä noteerattua maailman suurinta matkailukonsernia, TUI Groupia, jolla on vuosittain yli 33 miljoonaa matkustajaa 31 maasta.