Editor Helsinki Oy

Sykli tietotekniikan kehityksessä liian nopea monelle yritykselle

Lehdistötiedote   •   Marras 08, 2011 08:30 EET

Yrityksissä ja julkisissa organisaatioissa herää ajatus IT-järjestelmien uusimisesta usein käytännön ongelmien kautta: laitekanta alkaa olla nähnyt jo parhaat päivänsä, tietoturva ei ole enää ajan tasalla tai tiedon tallennusjärjestelmät käyvät liian pieniksi organisaation tarpeisiin.

Sykli tietotekniikan kehityksessä on nykyään niin nopea, että uusimisajankohta voi tulla yllättävänkin nopeasti yrityksen näkökulmasta. Syynä vaihdon nopeuteen voi olla se, että edellinen IT-järjestelmän uusiminen on tehty minimivaatimuksilla ja -budjetilla.

- Raha on kova konsultti ja siksi usein valitaan edullisin vaihtoehto. Kuitenkaan usein vaihtoehdoista edullisemmilla ratkaisulla ei päästä kuin vuosi tai kaksi eteenpäin, kun järjestelmän rajat tulevat taas vastaan. Me neuvomme valitsemaan skaalautuvampia vaihtoehtoja, jolloin säästöä saadaan seuraavan viiden vuoden aikana, kun järjestelmä pärjää muuttuvissakin olosuhteissa, Databros Service Oy:n toimitusjohtaja Harri Vuolle sanoo.

Asiantuntijan käyttöön on muitakin syitä kuin rahan säästö pitkällä aikavälillä. Vuolteen kokemuksen mukaan asiakkailla ei aina ole itsellään tietämystä uusimmista ratkaisuvaihtoehdoista.

- Siksi olemme mukana mielellämme jo kartoitusvaiheessa: katsotaan, mitä yrityksessä on ja neuvotaan, miten pitäisi tehdä. Meillä olevaa tietoa annamme asiakkaan käyttöön - otamme mielellämme vastuun kokonaisprojektista, mitä moni muu ei pysty tekemään, Vuolle sanoo.

Lue koko haastattelu Asiantuntijakanava Editorista, www.editori.fi

Lisätietoa Editori-asiantuntijakanavasta: Toimituspäällikkö Nora Helanto | p. 09 4241 2225 | nora.helanto(a)editorhelsinki.fi I www.editorhelsinki.fi