Synsam

Synsam kasvaa Satakunnassa ostamalla Porin Silmäasema Oy:n liiketoiminnat

Lehdistötiedote   •   Maalis 24, 2015 11:28 EET

Synsam Finland vahvistaa asemaansa Satakunnassa ostamalla nykyisen Porin Silmäasema Oy:n liiketoiminnat. Kaupan myötä Synsamille siirtyvät Porin Yrjönkadun ja Itäkeskuksen Silmäasemat sekä Kankaanpään Silmäasema. Synsam myös avaa Huittisissa täysin uuden liikkeen Huittisten S-Marketin yhteyteen. Alkuvuoden vauhdikas kasvu nostaa Synsamin omistamien optikkoliikkeiden määrän 37 liikkeeseen.

Liiketoimintakauppa toteutetaan maalis-huhtikuun vaihteessa. Porin Silmäaseman kolmen liikkeen yhteenlaskettu liikevaihto oli vuonna 2014 noin 2,1 miljoonaa euroa. Synsam Finlandin toimitusjohtaja Vesa Marsin mukaan liikkeiden ostaminen on osa Synsamin kasvustrategiaa, jonka puitteissa pohjoismaisesta optikkoliikeketjusta rakennetaan seuraavien vuosien aikana näönhuollon ja kehysmuodin edelläkävijä myös Suomessa. Tänä vuonna optikkoliikkeitä on ostettu kaupan myötä jo seitsemän, ja näiden lisäksi perustetaan yksi uusi.

Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa Synsam-ketjulla on markkinajohtajan asema lähes 25 prosentin markkinaosuudella. Suomessa tavoitteena on kasvaa seuraavien vuosien aikana merkittävästi ja samalla lisätä optikkoliikkeiden määrää.

– Porin Silmäaseman liikkeet ovat hyvässä kunnossa, niiden sijainti on hyvä, ja asiakkaita palvelee ammattitaitoinen henkilöstö. Liikkeet sopivat erinomaisesti Synsam-ketjuun ja tarjoavat meille mahdollisuuden kasvuun myös Satakunnassa, Vesa Mars toteaa.

Porin Silmäaseman toimitusjohtaja, optikko-yrittäjä Leea Lahdenkauppi jatkaa Synsam Finlandin palveluksessa liikkeiden liikevastaavana.

– Ratkaisu oli meille luonteva, koska Synsamin laatustrategia vastaa hyvin omaa ajatteluamme ja tapaamme tehdä töitä. Synsamin avulla pystymme kehittämään toimintaamme ja palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin, Lahdenkauppi toteaa.

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Vesa Mars, Synsam Finland, puh. 050 447 7681, vesa.mars@synsam.fi

Porin Silmäasema

Vuonna 2006 perustetulla Porin Silmäasemalla on Porissa kaksi liikettä, keskustassa osoitteessa Yrjönkatu 9 ja Itäkeskuksessa osoitteessa Itäkeskuksenkaari 6. Kankaanpään liike sijaitsee osoitteessa Asemakatu 1. Yhtiöllä on palveluksessaan 12 henkeä ja liikevaihto vuonna 2014 oli 2,1 miljoonaa euroa.

Synsam

Vuonna 1968 perustettu Synsam kuuluu Pohjoismaiden johtaviin optikkoketjuihin. Synsam-ketjuun kuuluu 475 optikkoliikettä, joista 54 toimii Suomessa. Synsam tarjoaa näöntarkastuspalveluiden lisäksi laajan, laadukkaan valikoiman silmälaseja, piilolinssejä, aurinkolaseja ja tarvikkeita. Ketju edustaa yksinoikeudella useita kansainvälisesti tunnettuja tuotemerkkejä. Vuonna 2013 Synsam-liikkeiden kokonaismyynti oli noin 330 miljoonaa euroa ja optikkoliikkeiden palveluksessa oli noin 2600 työntekijää.