Paf

Tässä ovat Jussi-palkinnon suosikit

Lehdistötiedote   •   Helmi 03, 2011 09:54 EET

Suomalaisen elokuvan kannalta 2010 oli merkittävä vuosi. Viimeksi 70-luvulla myytiin yhtä paljon elokuvalippuja kotimaisiin produktioihin. Nyt on jälleen tullut aika palkita parhaat elokuvat.  Peliyhtiö Paf on asettanut Jussi-gaalan kertoimet.

Viime vuoden kaksi menestysfilmiä olivat Napapiirin Sankarit ja jouluelokuva Rare Exports. Mikäli Pafin kertoimiin on uskominen, ne myös kilpailevat keskenään vuoden parhaan elokuvan palkinnosta.

Dome Karukoski, joka on ohjannut elokuvan Napapiirin Sankarit, on myös ehdolla kategoriassa ”Paras ohjaus”.  Tosin palkinto näyttää menevän Kohtaamisia -elokuvan ohjaajalle Saara Cantellille.

”Parhaan dokumentin” suursuosikki on Miesten Vuoro.

Jussi-gaala järjestetään 6. helmikuuta klo 21.00 alkaen.

Kertoimet näet osoitteessa:  www.paf.com:

Jussi-palkinto - Paras dokumenttielokuva

Miesten Vuoro

Reindeerspotting

Ito - Kilvoittelijan Päiväkirja

Jussi-palkinto - Paras elokuva

Rare Exports

Napapiirin Sankarit

Taulukauppiaat

Jussi-palkinto - Paras ohjaus

Kohtaamisia - Saara Cantell

Napapiirin Sankarit - Dome Karukoski

Taulukauppiaat - Juho Kuosmanen

Faktaa kertoimista:
Pienempi kerroin antaa pienemmän voittosumman, mutta on myös todennäköisempi.
Esim. kerroin 3,00 tarkoittaa, että pelaaja saa panostamansa summan takaisin kolminkertaisena pelatun vaihtoehdon voittaessa.

Paf on julkisoikeudellinen yhdistys, joka on yli 40 vuoden ajan tarjonnut asiakkailleen turvallisia ja viihteellisiä rahapelejä. Pafin laajaan pelivalikoimaan kuuluvat peliautomaatit, bingo, lotto, pokeri, kasinopelit, taitopelit ja vedonlyönti kilpailukykyisellä vedonlyöntisuhteella internetissä, risteilyaluksilla sekä Ahvenanmaalla. Vuonna 2009 Pafin nettotuotto kasvoi 20 miljoonaan euroon, jotka jaettiin kokonaisuudessaan yleishyödyllisille järjestöille. Paf-konsernissa työskentelee yli 350 työntekijää Maarianhaminassa, Helsingissä, Tukholmassa, Tallinnassa ja Madridissa. Lisää tietoa sivuilta www.paf.com.