Oy Center-Inn Ab

Tahdon! Häät Königin historian havinan helmassa

Lehdistötiedote   •   Helmi 21, 2011 11:25 EET

Ravintola Königin uuden ilmeen saanut 2. kerros avaa nyt ovensa myös hääpareille. Tämä yksi Helsingin vanhimpia ravintoloita tarjoaa historian havinan täytteiset ja romanttiset puitteet erilaisille häätilaisuuksille.

Karl Königin vuonna 1892 perustaman ravintolan viihtyisästä ilmapiiristä nauttivat jo vuosisadan vaihteen tienoilla mm. Jean Sibelius, Akseli Gallen-Kallela, Eliel Saarinen, Eino Leino, V.A. Koskenniemi ja Toivo Kuula. Ravintolan tiloissa valtakuntamme hallituksetkin pitivät epävirallisia
iltakokouksiaan ja mm. Marsalkka Mannerheimillä oli Königissä oma kantakabinettinsa.

Sodatkaan eivät heikentäneet Königin suosiota. König oli sodan aikana ainoa ravintola Helsingissä, jossa tarjoilua saatiin jatkaa myös ilmahälytyksien aikana.

Hälytyssireenien äänet ovat jo jääneet kauaksi historiaan ja nyt on aika tuoda Königin historiallisiin puitteisiin häävalssin romanttiset tahdit. Yläkertaan noustessa tulijoita tervehtii Akseli Gallen-Kallelan
legendaarinen Bil-Bol –juliste, jossa on taiteilijan omakätinen omistuskirjoitus. Gallen-Kallela suunnitteli automainoksen Yrjö Weilinin autoliikkeelle vuoden 1907 Tukholman automobiilinäyttelyä varten. Kuvassa oleva Weilinin punainen auto oli Helsingin ensimmäisiä ja sen kyydissä Gallen-Kallelakin ihastui vauhdin hurmaan. Gallen-Kallelan julisteen kalevalainen neidonryöstö ja Königin uusi hääteema kulkevatkin nyt sovussa käsikkäin.

König on erinomainen paikkavalinta hääjuhlien viettoon. Sijaintimme Kauppatorin ja Esplanadin läheisyydessä sekä useiden kirkkojen ja maistraatin kupeessa ovat yksi parhaita valttejamme. Suunnittelemme ja räätälöimme jokaisen häätilaisuuden alusta loppuun saakka yhdessä hääparin
kanssa. Tarjoilujen lisäksi hoidamme myös koristelut, DJ-palvelut, esiintyjät ja muun tarvittavan ohjelman. Jatkopaikaksi suosittelemme alakerran König Clubia, jossa voi tanssia viimeiset hitaat klo 04 saakka kuvailee uudesta teemasta innostuneena Center-Innin liiketoimintajohtaja Stiina Seppälä.

Lisätietoja www.rafla.fi

OY CENTER-INN AB on vuonna 1983 perustettu yksityinen ravintolayhtiö, jonka omistavat Henry Klimscheffskij, Matti Himberg ja Toni Pokela. Yrityksen arvioitu liikevaihto viime vuodelta on noin 20 milj. euroa ja yritys työllistää n 250 henkilöä. Center-Inn –ravintoloihin kuuluvat Kolme Seppää, König, Raffaello, La Famiglia Helsinki ja Flamingo, Omenapuu, Tapas BarCelona Helsinki ja Flamingo, Sir Eino Helsinki ja Flamingo, Cafe Maya sekä Gaselli.