Spartoo FI

Talven trendinä kuvioidut pohjat!

Lehdistötiedote   •   Joulu 05, 2013 15:05 EET

Tänä talvena on mahdotonta olla huomaamatta kuvioituja ja pitäviä pohjia. Kaikki suosikkikenkämme saavat paksun ja luistamattoman pohjan. Kaikki tyylit ottavat osaa tähän trendiin : korkokengät, saappaat, derbyt, nilkkurit, jne. Nerokkaan pohjansa ansiosta nämä kengät sopivat nyt lähes kaikenlaiseen maastoon, tarjoten sinulle samalla sekä vakaan, että tyylikkään askeleen. Emme voi kuin ihastua!

Spartoo.fi esittelee sinulle genren laadukkaimmat merkit :

Vuonna 1973 New Hampshiressa Yhdysvalloissa Swartzin perhe (nykyinen omistaja) keksi ja loi mallin, joka valmistettiin täysin uudenlaisen tekniikan avulla: tekniikan, jossa kengänpohjia ei ommella, vaan ne juotetaan yhteen. Ja näin syntyi keltainen Timberland saapas. Vuonna 1979 italialainen kenkäostaja Giuseppe Veronesi toi saappaan Euroopan markkinoille asettamalla sen myyntiin Rooman ja Milanon tunnetuimpiin kenkäkauppoihin: saappaan suosio on välitön. Vapaa-ajan ja ulkoilun kenkämarkkinoiden lempimerkki jatkaa innovaatioitaan tarjoamalla Earthkeepers-malliston, joka sisältää ensimmäisen 80 % kierrätetyn kengän tinkimättä laadusta ja autenttisuudesta.

1990-luvulla perustettu kenkämerkki on erikoistunut kävelykenkien valmistukseen. Geox erottuu joukosta kuuluisalla kumipohjallaan, jonka ansiosta jalka hengittää kengän sisällä. Tämä kenkämaailman mullistanut tekniikka sai alkunsa viitisenkymmentä vuotta sitten markkinoille tulleista kumipohjista. Täysin vedenpitävissä pohjissa oli yksi huomattava vajaavaisuus: jalat eivät hengittäneet kumipohjissa. Geox-vallankumouksen alullepanija: Mario Moretti Polegato sai eräänä päivänä urheillessaan ajatuksen tehdä reiän kenkiinsä saadakseen lämmön ja hien ulos kengistä. Palatessaan kotiinsa hän jätti ensimmäisen patenttinsa, jota hän myöhemmin täydensi mikrohuokoisesta materiaalista valmistetulla kalvolla: kalvo imee hien sisäänsä, joka poistuu kengästä höyrynä. Kenkä pysyy vedenpitävänä mikrohuokosten ansiosta, jotka ovat pienempiä kuin vesipisarat mutta suurempia kuin vesihöyrymolekyylit. Kuten termograafinen testi osoittaa, jalka lämpenee enemmän perinteisellä pohjalla varustetussa kengässä kuin Geox-pohjassa. Geoxin seuraava haaste: urheilukenkämarkkinoiden valloitus!

Vuonna 1956 perustettu ja vahvasti italialaisiin perinteisiin tukeutuva Manas on kohdistettu trendikkäille naisille, jotka hakevat tyylikkyyttä ja mukavuutta. Jatkuva innovaatioiden ja uusien tekniikoiden kehittäminen sekä upeiden ja hienostuneiden kokoelmien luominen ovat nostaneet merkin hyvin nopeasti alan johtavien valmistajien joukkoon. Aitous ja vetovoima ovat merkin avainsanat, ja merkki onnistuu yllättämään kausi toisensa jälkeen.

Kävelyä ilmassa: tämä on merkin Caprice iskulause ! Merkin suunnittelemien kenkien etu on uskomaton mukavuus. Valmistuksen laatu on huomion keskipisteenä, ja pohja tuo kengälle pehmeyttä ja joustavuutta, pysyen samalla kuitenkin keveänä. Capricen haasteena on, kuinka yhdistää hyvinvointi ja tyylikkyys nykyaikaisesti ajan hengen mukaan. Houkuttelevan hinnan ansiosta hankimme miellellämme parin!

Spartoo : Kenkämyyjä numero 1 Euroopassa

Perustettu vuonna 2006, kenkäsivusto Spartoo on nopeasti noussut yhdeksi Euroopan suurimmista kenkämyyjistä. Spartoo tarjoaa nykyisellään lähes 800 merkin valikoiman, johon kuuluvat naisten, miesten ja lasten kengät, sekä kaikki suosituimmat merkit, kuten Nike, Puma, Guess, Reebok ja New Balance. Myös mallivalikoima on poikkeuksellisen laaja, sillä valittavissa on yli 30.000 erilaista mallia (saappaat, korkokengät, tennarit, ballerinat, nilkkurit, sandaalit…). Tunnettu myös kansainvälisesti, Spartoo on 10 parhaan verkossa toimivan muotisivuston joukossa ja 10 nopeiten kasvavan yrityksen joukossa Euroopassa.

• Liikevaihto 2012 : 150 miljoonaa euroa.
  • Liikevaihto 2011 : 100 miljoonaa euroa.
  • Liikevaihto 2010 : 50 miljoonaa euroa.
  • Liikevaihto 2009 : 30 miljoonaa euroa.
  • Liikevaihto 2008 : 15 miljoonaa euroa.
  • Liikevaihto 2007 : 5 miljoonaa euroa.
  • Yli 6 miljoona kävijää joulukuussa 2012 (Médiametrie, Europe).
  • 10 suosituimman verkossa toimivan muotisivuston joukossa, mukana muun muassa La Redoute ja 3 suisses (Médiametrie, 2012).
  • 10 nopeiten kasvavan yrityksen joukossa Euroopassa (Mediamomentum.co.uk, 2012).
  • Henkilöstö : 200 työntekijää.