Miradore

Tekesin ja Inventuren rahoitus vauhdittanut Miradoren kansainvälistä kasvua, vahvistaa johtoryhmäänsä

Lehdistötiedote   •   Marras 07, 2013 07:00 EET

IT-ympäristöjen elinkaaren hallinnan työkalua kehittävä Miradore on julkistanut lähiaikoina useita merkittäviä asiakkuuksia, ja yritys odottaa tälle vuodelle jopa 30% liikevaihdon kasvua. Miradore on panostanut liiketoiminnan kehittämiseen erityisesti Brasiliassa, Kaakkois-Aasiassa sekä Pohjoismaissa, ja se on nimittänyt johtoryhmäänsä vahvistamaan pilvipalveluiden myynnin konkarin Marko Ruusisen.

Marko Ruusinen siirtyi Miradorelle Pilvionilta, jonka henkilöstöpalveluyhtiö Barona osti aiemmin tänä vuonna. Ennen Pilvionia Ruusinen työskenteli sopimusten hallintatyökalua kehittävällä Sopimalla sekä lähes vuosikymmenen IT-palveluyritys Efectellä. Ruusinen tulee vastaamaan Miradoren liiketoiminnasta Pohjoismaissa — uusia kumppaneita Suomessa ovat mm. Samlink, BLC Protie sekä Tieto.

Miradore avasi alkuvuodesta toimiston Brasilian São Pauloon, jossa se on paikallisen tiiminsä toimesta saanut avattua myyntikanavat jo kuuden merkittävän IT-palveluyrityksen kanssa. Miradoren tuotekehitys tapahtuu Lappeenrannassa, ja sillä on myyntikonttoreita Helsingin ja São Paulon lisäksi Isossa-Britanniassa ja Singaporessa. Miradore julkisti vastikään kansainvälisen kumppanuuden Efecten kanssa, ja yrityksestä on tänä vuonna tullut mm. Microsoftin sekä ServiceNow:n sertifioitu, globaali teknologiakumppani.

“Vuosi sitten nostettu kasvurahoituskierros on mahdollistanut meitä ottamaan merkittäviä askeleita uusilla markkina-alueilla, joissa olemme nähneet parhaat mahdollisuudet nopeaan kasvuun,” kertoo Miradoren toimitusjohtaja Kristian Järnefelt. Kierroksen sijoittajiin kuului mm. pääomasijoitusrahasto Inventure, ja Miradore on mukana myös Tekesin Nuoret innovatiiviset yritykset (NIY) -ohjelmassa, jossa julkisen rahoituksen enimmäismäärä on miljoona euroa.. “Loppuasiakkaita meillä on jo 30 maassa ja tavoitteenamme on, että vuoteen 2015 mennessä Miradoren ohjelmistolla hallitaan miljoonaa IT-laitetta ympäri maailmaa,” sanoo Järnefelt.

Miradoren ohjelmistoratkaisun avulla asiakasyrityksillä on aina käytössään ajantasainen inventaaritieto organisaation IT-laitteista, mm. työasemat, mobiililaitteet, palvelimet ja verkkolaitteet. Ratkaisu mahdollistaa lisäksi tehokkaan ohjelmistojakelun, laitteiden etähallinnan ja ohjelmistolisenssien reaaliaikaisen inventoinnin.

Miradore on vuonna 2006 perustettu suomalainen ohjelmistoyritys, jonka ratkaisu sisältää monipuoliset työkalut IT-palveluiden ja -ympäristöjen hallintaan. Miradore-hallintaratkaisussa yhdistyvät laite- ja ohjelmisto-omaisuuden hallinnan, sekä konfiguraationhallinnan, varmuuskopioinnin, että etätuen työkalut. Ohjelmiston suunnittelun lähtökohtana on ollut IT-palveluiden ja -ympäristöjen hallinnan keskittäminen yhteen helppokäyttöiseen käyttöliittymään. Kaikki sen työkalut ja prosessit on toteutettu alustariippumattomasti ja saumattomasti yhteensopiviksi, joten Miradore sopii niin työasemien kuin mobiililaitteidenkin hallintaan. Yrityksen tutkimus ja tuotekehitys on keskitetty Lappeenrantaan, ja sillä on lisäksi toimistot Helsingissä, Isossa-Britanniassa, Singaporessa ja Brasiliassa. Miradoren yhteistyökumppaneita Suomessa ovat mm. Efecte, Fujitsu, Tieto, Javerdel, PCP, Creative PC, MPY, Datainfo sekä Sollertis ja sen hallintaratkaisua käyttävät mm. Puolustusvoimat, UPM ja Walki.