Teknos Oy

Teknos tuo väriä myös Muumimaailmaan

Lehdistötiedote   •   Elo 02, 2012 13:54 EEST

Perheyrityksenä Teknos haluaa tukea nuorten ja lasten toimintaa aktiivisesti ja monimuotoisesti. Yksi kesäajan selkeimmistä esimerkeistä on Naantalissa sijaitseva Muumimaailma, joiden yhteistyökumppani olemme olleet vuodesta 2010. Tänä kesänä Muumimaailma viettää jo 20-vuotis synttäreitään.

Muumimaailman talojen värikkäät pinnat ovat Teknos-maalien aikaansaannosta, esimerkiksi Muumimamman ja Muumipapan sininen talo on maalattu Nordica Ekolla. Muumimaailmassa vierailee vuosittain yli 220.000 innokasta muumien ystävää, joten pintojen on kestettävä kovaakin kulutusta ja säilyttävä edustavina – kaikissa vuodenaikojen olosuhteissa.

Muumimaailman kesään ehtii vielä hyvin seikkailemaan sillä se on avoinna joka päivä 26.8.2012 saakka.

Muumimaailman kotisivut:http://www.muumimaailma.fi/fi/etusivu

Teknos on Euroopan johtavia teollisuusmaalien valmistajia, jolla on vahva asema kauppa- ja rakennusmaaleissa. Teknoksella on tuotantoa seitsemässä maassa: Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Saksassa, Puolassa, Venäjällä ja Kiinassa. Omia myyntiyhtiöitä on 16 maassa. Lisäksi Teknos-konsernilla on vientiä oman edustajaverkoston välityksellä pariinkymmeneen muuhun maahan. Suomessa Teknoksen tuotantolaitokset sijaitsevat Rajamäellä ja Helsingissä, jossa toimii myös yhtiön pääkonttori ja toinen tutkimuskeskuksista. Teknoksen palveluksessa on noin tuhat henkeä, joista runsaat 150 toimii tutkimuksen ja tuotekehityksen parissa. Konsernin liikevaihto on noin 247 milj. euroa. Teknoksen vahvuus on teknisessä osaamisessa. Tätä tukee pitkäjänteinen panostus tutkimus- ja tuotekehitystyöhön. Teknos perustettiin vuonna 1948 ja se kuuluu Suomen suurimpien perheyritysten joukkoon. Perheyrittäin liitto myönsi Teknokselle vuoden 2012 perheyrityspalkinnon.