Editor Helsinki Oy

Thinking Portfolio parantaa hankkeiden onnistumista dramaattisesti

Lehdistötiedote   •   Marras 03, 2011 09:06 EET

ICT-lähtöisistä kehityshankkeista yli 40 % epäonnistuu. Ilman ajantasaista tilannekuvaa organisaatio ei kykene tekemään ohjausliikkeitä tai edes tunnistamaan mitä organisaatiossa pitäisi ohjata ja miten. Strategisella salkunhoidolla voidaan vähentää epäonnistumisia yli 60 %.

– Kehitysohjelmien ja projektien hallinnointi Excelillä on tulossa tiensä päähän. Viimeisimmän salkunhallintatutkimuksen mukaan peräti 75 % suuryrityksistä aikoo ottaa salkunhallinnan käyttöön vuoteen 2014 mennessä, kertoo toimitusjohtaja Esa Toivonen AE Thinking Business Groupista.

Yhden hankkeen tai investoinnin näkökulmasta ollaan siirtymässä kokonaisuuden hallintaan. Niin yritykset kuin julkishallinto tarvitsevat menetelmiä ja käytäntöjä, jotka ottavat huomioon organisaation toimintamallin ja strategian, muuttuvan liiketoimintaympäristön, avainresurssit ja keskeisen teknologian kehityksen.

Tietohallintoyksiköt edelläkävijöitä

Tietohallinnon omia kehitysprojekteja hankesalkku auttaa siten, että se "selittää" ylimmälle johdolle liiketoimintalähtöisesti projektin arvon ja merkityksen.

Fazer Groupin IT-yksikössä alettiin käyttää Thinking Portfolio -sovellusta 5 vuotta sitten. Tänään sitä käyttävät kaikki yhtiön projektipäälliköt ja -omistajat. Myös Finavialla lähdettiin hankesalkkuajatteluun, kun projektitoiminta oli hajanaista ja projektien keskinäinen vertailu vaikeaa.

Lue lisää aiheesta tästä.

Asiantuntijakanava Editori, www.editori.fi

Lisätietoa Editori-asiantuntijakanavasta: Toimituspäällikkö Nora Helanto | p. 09 4241 2225 | nora.helanto(a)editorhelsinki.fi I www.editorhelsinki.fi