Fläkt Woods Oy

Tiedätkö mitä ostat?

Lehdistötiedote   •   Syys 08, 2014 15:26 EEST

Ilmanvaihdossa käytettävien kanavien ja kanavaosien tyypillinen rakenneaine on sinkitty teräslevy ja esimerkiksi tyyppihyväksyntäohjeemme edellyttävät sinkkipitoisuuden vähimmäismääräksi 275g/m2 molemmin puolin levyä.
Tämä tyyppihyväksynnän edellytys koskee niin kanavia, kanavaosia kuin ilmavirran mittauslaitteitakin. Ks. esimerkiksi ympäristöministeriön asetus ilmavirran mittauslaitteista 10.11.2008. Mittaus- ja säätöpellit ovat osa kanavistoa ja niissä käytettävien materiaalien ei tulisi poiketa kanavistolle asetetuista vaatimuksista ainakaan heikompaan suuntaan.

Teetimme VTT Expert Services Oy:llä tutkimuksen markkinoilla olevien Iris-tyyppisten säätöpeltien materiaaleista sinkkikerroksen paksuuden osalta. Tutkimuksen tuloksena selvisi, että erään testatun IRIS-säätöpellin kopion sinkkikerroksen paksuus ei ole edes puolta tyyppihyväksyntäasetuksen edellyttämästä arvosta.

» Lue lisää tutkimusselostuksesta (VTT-S-03211-14)

Jos haluat lisätietoja mittaus- ja säätöpelleistä, ota yhteyttä päätelaitemyyntiimme.

Fläkt Woods Oy on ilmankäsittelyalan asiantuntija ja uusien sovellusten kehittäjä. Liikevaihtomme on yli 110 milj. euroa ja henkilöstömme on noin 430 Suomessa.
Valmistamme ilmastointipuhaltimia Turussa, ilmastointikanavia Turussa ja Kihniöllä ja ilmastoinnin päätelaitteita Akaassa. Yhtiöllä on myyntikonttori Turun ja Akaan lisäksi Espoossa, Kuopiossa, Oulussa, Raisiossa ja Vaasassa.
Kuulumme yli 30 maassa toimivaan ja 2300 henkilöä työllistävään kansainväliseen Fläkt Woods Groupiin, joka muodostettiin vuonna 2002 kahden maailman johtavan puhallin- ja ilmankäsittelyalan osaajan - Fläktin ja Woods Air Movementin - yhdistyessä.