Editor Helsinki Oy

Tiesitkö, että markkinoinnin tuotantoa voi tehostaa jopa 50% pitämällä markkinoinnin tiedon yhdessä paikassa ja kanavoimalla sen automaattisesti haluttuihin kanaviin?

Lehdistötiedote   •   Maalis 06, 2012 09:24 EET

DMP on markkinoinnin toteuttaja, joka on kehittänyt Digtator-tuotteen markkinoinnin taktista tekemistä tehostamaan. Digtatoria käyttää yli 100 suomalaista ja kansainvälistä yritystä, mm. Nokian Renkaat, Fiskars Home ja Toyota.

Vaikka teollisuudessa automaation ja työprosessien kehitys on ollut nopeaa, vallitsee markkinoinnissa edelleen usein hallitun kaaoksen tilanne. DMP:n myynti- ja markkinointijohtaja Ilkka Mattilan mielestä markkinoinnin päivittäisestä työstä suuren osan haukkaa pelkkä perustiedon hallinta.

- Markkinointi vaatii yleensä useiden tahojen osallistumista ja kommentointia ennen julkaisemista. Jo tämän normaalisti meiliketjuina tapahtuvan hallitsemattoman prosessin hoitaminen järjestelmällisesti Digtatorin avulla tehostaa toimintaa merkittävästi.

- Automaatio voidaan viedä hyvinkin pitkälle. Loppujen lopuksi on kyse vain siitä, mikä osa tiedosta julkaistaan mihinkin kanavaan. Olipa kanava sitten digitaalinen tai perinteinen.

Brändi-ilmekin on Digtatorin avulla hallinnassa kun yksiköiden välinen toiminta tehostuu ja maantieteelliset rajat menettävät merkityksensä. Lanseeraukset tapahtuva reaaliajassa eikä suurella rahalla luotu uusi ilme rapaudu puuhakkaiden maaorganisaatioiden toimesta.

- Suuri osa ad-hoc -tekemisestä voidaan toteuttaa selaintaiton avulla. Tämä tarkoittaa, että Digtatorissa on erityinen toiminto, jossa pelkän selaimen avulla ilman briefausta tai sen suurempaa projektia voivat vaikkapa myymälöiden tai pankkikonttorien henkilökunta itse tuottaa tarkalleen brändinmukaista materiaalia hallitusti ja kontrolloidusti.

- Ei siis ole epäilystäkään siitä, etteikö markkinoinnissa olisi mahdollisuuksia tehdä asioita aivan uudella tavalla. Tämä tosin vaatii asiakkaalta rohkeutta tarkastella omaa prosessiaan kriittisesti, mutta tarjoaa vastineeksi huikeat mahdollisuudet, Mattila tiivistää.

Lue lisää aiheesta Asiantuntijakanava Editorista, www.editori.fi.

Lisätietoa: Toimituspäällikkö Nora Helanto | p. 09 4241 2225 | nora.helanto(a)editorhelsinki.fi I www.editorhelsinki.fi