Tieto

Tieto toimittaa EDI-sanomanvälityspalvelun Vattenfallille

Lehdistötiedote   •   Kesä 10, 2011 00:45 EEST

Tiedon ja Vattenfallin sähköisten viestintäpalveluiden yhteistyö syvenee, kun energiayhtiö valitsi jälleen Tiedon hoitamaan EDI*-sanomanvälitystään Ruotsissa. Nyt laajennettu sopimus on voimassa vuoteen 2014 ja se kattaa sanomanvälityspalvelun toimittamisen sekä ylläpidon. Vattenfall saa käyttöönsä kustannustehokkaan ja vakaalla pohjalla toimivan B2B-viestintäpalvelun. "Olemme tyytyväisiä, että Vattenfall valitsi Tiedon palvelun. Vattenfall on ollut arvostettu asiakkaamme jo vuosien ajan, ja uusi sopimus osoittaa, että olemme vuosien aikana onnistuneet EDI-palvelun toimituksissamme, sanoo Vattenfall AB:lle toimitettavista integrointipalveluista vastaava Mikael Normelli Tiedosta. EDI-sanomanvälityksen markkinat Ruotsissa perustuvat Tiedon integrointiosaamiseen. Kun Ruotsin energiaviranomaiset siirsivät vuonna 2005 vastuun EDI-liikenteestä avoimille markkinoille, Tieto aloitti EDI- sanomanvälityspalvelun tarjoamisen jatkuvana palveluna. Yli 15 vuoden kokemus on nostanut yhtiön sähköisten viestintäpalvelujen johtavaksi toimittajaksi. Tällä hetkellä noin 50 % Ruotsin EDI-liikenteestä kulkee Tiedon sähköisen viestintäpalvelun kautta. Vuonna 2010 Tiedon viestintäpalvelu käsitteli yhteensä 763 miljoonaa rahoitus-, televiestintä- ja energia-alan liiketoimintaan liittyvää sähköistä viestiä. Näistä 219 miljoonaa viestiä korvasi tulostettavat, fyysisen postin kautta lähetettävät viestit. *EDI = Electronic Data Interchange for the electricity industry Lisätietoja: Peter Ekeroth, Senior Customer Executive, Tieto Sweden, +46 70 295 52 30peter.ekeroth@tieto.com Mikael Normelli, Sales, Tieto Sweden, +46 76 809 75 39,mikael.normelli@tieto.com TIETO OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet Tieto on Pohjois-Euroopan johtava tietotekniikka- ja tuotekehityspalveluyhtiö. Pitkälle erikoistuneiden tietotekniikkaratkaisujemme ja -palvelujemme sekä vahvan teknologia-alustamme ansiosta voimme tarjota merkittäviä liiketoimintahyötyjä niin paikallisille kuin kansainvälisesti toimiville asiakkaillemme. Olemme luotettu kumppani liiketoiminnan muutoksessa ja riittävän lähellä asiakkaitamme ymmärtääksemme näiden yksilölliset tarpeet. Palveluksessamme on noin 18 000 tietotekniikan asiantuntijaa, ja yhteisenä tavoitteenamme on olla johtava palveluintegraattori, joka luo parhaita palvelukokemuksia tietotekniikan alueella. www.tieto.fi This announcement is distributed by Thomson Reuters on behalf of Thomson Reuters clients. The owner of this announcement warrants that: (i) the releases contained herein are protected by copyright and other applicable laws; and (ii) they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein. Source: Tieto Oyj via Thomson Reuters ONE [HUG#1522335]