Editor Helsinki Oy

Tietoliikenneratkaisut vankalla ammattitaidolla

Lehdistötiedote   •   Joulu 14, 2012 11:34 EET

Muuttuva työelämä asettaa yritykset uudenlaisten haasteiden eteen.

Signal Partners Oy on ict- ja infratalo, joka on erikoistunut tietoliikenne- ja mobiilipääteratkaisuihin sekä niiden hallintaan ja valvontaan. Tällä hetkellä Signal Partnersin toiminnassa kasvava osa-alue on tietoliikenneratkaisuihin liittyvät verkkovalvontapalvelut ja verkon muut ylläpitopalvelut. Yhtä lailla merkittävässä asemassa ovat tietoliikennetoteutukset ja mobiilipäätelaitteiden hallintaan liittyvät tehtävät.

– Roolinamme on olla asiakkaallemme kumppani, joka konsultoi, suunnittelee, toteuttaa ja myöhemmin ylläpitää ja kehittää asiakkaan verkkoa ja päätelaitekantaa, toimitusjohtaja Pekka Laitinen kertoo.

Signal Partnersin historia juontaa juurensa logistiikan ja varastoinnin toimialoille, joilla langattomat päätelaitteet ovat olleet käytössä jo vuosien ajan. Viime vuosina yleistyneet älypuhelimet ja tabletit ovat luoneet tarpeen tehostaa mobiilipäätelaitteiden hyötykäyttöä myös muussa yrityskäytössä. Näiden ratkaisujen kysyntä on lisääntynyt Pekka Laitisen mukaan huomattavasti.

– Tämän päivän termi on identiteetin hallinta. Se tarkoittaa sitä, että käyttäjät tunnistetaan verkkoon liityttäessä. Näin on mahdollista hallita käyttäjäkunnan pääsyä yrityksen eri resursseihin ja informaatioon, Laitinen sanoo.

– Identiteetin hallinta mahdollistaa tietoturvan nykyisenä BYOD- eli Bring Your Own Device-aikana. Mobiilipäätelaitteiden käyttö antaa ihmisille toimistoympäristöissä mahdollisuuden tehdä työtä tavalla, joka olosuhteiden puolesta sopii heille parhaiten. Samalla yritys varmistuu tietoturvan säilymisestä kaiken aikaa huipputasolla, myyntijohtaja Miika Ruotsalainen lisää.

Menestyäkseen yritykset tarvitsevat yhä enemmän tuottavuutta. Uusilla ratkaisuilla informaation kulku ja päätöksenteko nopeutuvat ja tuovat kilpailuetuja. Paikasta riippumaton työskentely toimivilla työkaluilla on Laitisen ja Ruotsalaisen mukaan suuri kilpailuvaltti myös uusia työntekijöitä etsittäessä.

– On kuitenkin hyvä pitää mielessä, että tälle kaikelle pohjan antaa toimiva verkko. Ilman sitä yrityksen toiminta pysähtyy, miehet toteavat.

Avointa ja joustavaa toimintaa

Signal Partnersin etu moniin muihin markkinoilla oleviin verkkotoimittajiin verrattuna on sen kyky toimittaa asiakkaalleen sekä tietoliikenneverkko että sitä käyttävät päätelaitteet ja niiden hallita kokonaisuutena – tarvittaessa jopa täysin palveluna kiinteillä kuukausimaksuilla.

– Joskus meiltä on kysytty, miksi verkko ja päätelaitteet sekä niiden hallinta kannattaa ostaa palveluna. Perustelunamme on se, että tietoliikenneverkon omaksuminen kokonaisuutena langallisen, langattoman ja tietoturvan näkökulmista on haasteellinen kokonaisuus. Näiden päälle rakentuvat lisäksi useat erilaiset mobiilipäätteet omine käyttöjärjestelmineen, joten kompleksisuutta riittää. Kun kokonaisuus on hallussa, asiakas voi keskittyä oleelliseen, eli itse liiketoiminnan pyörittämiseen. Tietoliikenteen ja mobiilipäätteiden hallinnan ulkoistaminen lisää yrityksen kilpailukykyä, sanoo palvelujohtaja Teemu Varis.

Markkinoilla Signal Partners tunnetaan avoimena ja ketteränä toimijana, joka pystyy räätälöimään asiakkaan tarpeisiin soveltuvan paketin. Avoin toiminta mahdollistaa esimerkiksi sen, että asiakas saa halutessaan käyttöönsä näkymän Signal Partnersin hallintajärjestelmään.

Kumppanuutta arvostava Signal Partners toimii läheisessä yhteistyössä alan johtavien laitevalmistajien kanssa. Sen omaan asiakaskuntaan puolestaan kuuluu merkittävä osa Suomen suuryrityksistä.

– Meille korkea asiantuntijuus on tärkeä arvo ja haluamme olla huippuja siinä mitä teemme, Pekka Laitinen toteaa.

www.signalpartners.fi

Teksti: Kati Knuuttila

Editori Helsinki Oy -yritysviestinnän asiantuntija

Editori.fi-asiantuntijakanava tuo esille oman alansa asiantuntijat, persoonat ja vaikuttajat. www.editori.fi