Suomen Standardisoimisliitto SFS

Tiivis ja kattava katsaus pilvipalveluiden tietoturvallisuuteen

Lehdistötiedote   •   Marras 02, 2010 17:37 EET

Mitkä ovat pilvipalveluiden tietoturvallisuuden, luottamuksen ja yksityisyydensuojan haasteet? Mistä suunnasta niitä kannattaa lähestyä? Entä tarvitaanko pilveä varten uusia standardeja?

Pilvipalveluiden tietoturvallisuuden ja yksityisyydensuojan haasteita pohtii kymmenen eturivin asiantuntijaa Suomen Standardisoimisliitto SFS:n järjestämässä iltapäiväseminaarissa torstaina 18.11.2010. Seminaarissa saa hyvin kattavan kuvan aiheesta: puhujina on sekä yritystasoisten pilvipalveluiden tarjoajia ja toteuttaja että pilvipalveluita hyödyntävien yritysten edustajia. Seminaari on suunnattu erityisesti tietoturvallisuudesta ja yksityisyydensuojasta vastaaville asiantuntijoille ja päättäjille.

Seminaarin järjestämisessä mukana on SFS:n IT-standardisoinnin tietoturvatekniikkojen seurantaryhmä SR 307. Lisätietoja seminaarista ja tietoturvatekniikkojen standardisoinnista antaa Juha Vartiainen (040 356 7255 tai etunimi.sukunimi@sfs.fi). Seminaarin ohjelma kokonaisuudessaan on sivulla http://www.sfs.fi/it/uutisarkisto/20101018084651.html.