TNT Suomi Oy

TNT Express laajentaa maailmanlaajuista Express Freight -palveluaan

Lehdistötiedote   •   Joulu 12, 2013 10:59 EET

TNT Express laajentaa mannertenvälistä Express Freight -palveluaan kymmeneen uuteen maahan Euroopan ulkopuolella. Laajennus koskee erityisesti keskeisiä alueita Pohjois-Amerikassa, ja siitä hyötyvät myös asiakkaat, joilla on kuljetuksia Lähi-itään sekä Etelä-Amerikkaan. Laajennuksen jälkeen TNT:n Express Freight -palvelu kattaa maailmanlaajuisesti 80 maata.

TNT Expressin kansainvälisten kuljetusvalmiuksien laajentaminen on osa yrityksen strategiaa vahvistaa palvelutarjontaansa kansainvälisten markkinoiden ja Euroopan välillä. Euroopassa yritys tarjoaa alan johtavia pikarahtipalveluja jo 37 maassa.

Palvelun laajennus hyödyttää sekä tuojia että viejiä kaikilla teollisuudenaloilla.

– Erityisesti laajentuminen Lähi-itään on eduksi asiakkaillemme, joiden kiireisiä toimitustarpeita useimmat kuljetusyritykset eivät pysty täyttämään. Pohjois-Amerikassa TNT Expressin palvelut kattavat laajennuksen jälkeen useita tärkeitä alueita, muun muassa New Yorkin, Washington DC:n, Atlantan, Toronton ja Montrealin ympäristössä, kertoo toimitusjohtaja Åke Blomqvist TNT Suomi Oy:stä.

Pikakuljetuksen hyödyt kansainvälisille lähetyksille

Express Freight -palvelu kattaa lähetyksen noudon saman päivän aikana, ovelta-ovelle -toimituksen sekä yhdestä kolmeen päivän kuljetusajan rahtilähetyksille 500 kg:n painoon asti. Palveluun kuuluvat kaikki yhtiön pikapalvelujen ominaisuudet mukaan lukien päiväsidonnaiset ja aikatakuutoimitukset, tullauksen, lähetysten seurannan sekä ennakoivan asiakkaiden informoimisen.

– Express Freight -palvelun tarjoaminen useampiin kohteisiin kansainvälisesti antaa asiakkaille lisää vaihtoehtoja: lisää toimituspaikkoja, nopeampia rahtikuljetuksia ja kaikki pikapalvelujen muut hyödyt, sanoo TNT Expressin globaali markkinointi- ja strategiajohtaja Jan Willem Breen.

Express Freight -palvelun esittelyvideo:

Lisätietoja:

Åke Blomqvist
TNT Suomi Oy
ake.blomqvist@tnt.fi

TNT Suomi Oy on aloittanut toiminnan Suomessa 1985. Pääkonttori sijaitsee Vantaalla, minkä lisäksi yhtiöllä on toimipisteet Turussa ja Pirkkalassa. Yrityksen palveluksessa on noin 350 henkilöä liikennöitsijöiden kuljettajat mukaan lukien. Vuonna 2012 TNT Suomi Oy:n liikevaihto oli 49,9 miljoonaa euroa ja se kuljetti 1,2 miljoonaa lähetystä. Palveluvalikoimaan kuuluvat aikataulutetut maailmanlaajuiset pikakuljetukset, kotimaan pikakuljetukset sekä erikoispalvelut. Yrityksen toimitusjohtaja on Åke Blomqvist. Lisätietoja TNT Suomi Oy:stä www.tnt.fi

TNT Express on yksi maailman suurimmista pikakuljetusyrityksistä. TNT toimittaa päivittäin lähes miljoona lähetystä asiakirjoista ja tavaralähetyksistä aina isoihin ja painaviin rahtilähetyksiin. Yhtiöllä on kattavat maantie- ja lentokuljetusverkostot Euroopan lisäksi myös Lähi-idässä, Afrikassa, Aasian ja Tyynenmeren alueilla sekä Amerikassa. TNT Expressin liikevaihto vuonna 2012 oli 7,3 miljardia euroa. Lisätietoja TNT Expressistä http://www.tnt.com/corporate