Etera

Töölönlahden ensimmäinen uusi toimistotalo nousi harjakorkeuteen

Lehdistötiedote   •   Touko 09, 2012 21:26 EEST

Töölönlahden neljästä uudesta toimistotalosta ensimmäinen on edennyt harjannostajaisvaiheeseen. Alma Median ja Ahlstromin käyttöön tulevan toimistotalon rakennuttaa Eläkevakuutusyhtiö Etera ja rakentaa Lemminkäinen.

Viisikerroksinen toimistotalo valmistuu Finlandia-talon ja ratapihan väliin marraskuun lopulla. Alma Media keskittää taloon kaikki pääkaupunkiseudun yksikkönsä: muun muassa Kauppalehden, Iltalehden, Alma Median Helsingin toimituksen, Alma 360:n, Monster Oy:n sekä konsernitoimintoja, kaikkiaan noin 500 almamedialaista. Ahlstrom Oyj:n pääkonttorin käyttöön tulee yksi kerros toimistotalosta.

Talon on suunnitellut Arkkitehtitoimisto JKMM Oy, ja sen rakentaa Lemminkäinen Talo Oy Pääkaupunkiseutu. Rakennustyöt alkoivat keväällä 2011. Toimistotiloja tulee viiteen kerrokseen yhteensä noin 10 000 neliön verran.

Töölönlahdelle tulee kaikkiaan neljä uutta toimistotaloa. Näistä kolme rakennuttaa Etera ja rakentaa Lemminkäinen. ”Tämä on ainutkertainen tilaisuus päästä rakentamaan paraatipaikalle Helsingin ydinkeskustaan. Uskomme kohteiden arvon ja tuoton säilyvän vakaana, mikä on meille eläkeyhtiönä tärkeää”, Eteran toimitusjohtaja Hannu Tarkkonen sanoo.

Etera panostaa kiinteistösijoituksissaan energia- ja ympäristötehokkuuteen. Myös Töölönlahden uudet toimistokiinteistöt rakennetaan siten, että ne täyttävät kansainvälisen LEED-ympäristösertifikaatin kriteerit. ”Olemme sitoutuneet edistämään kestävää kehitystä ja ekotehokkuutta kiinteistösijoituksissamme entistä vahvemmin. Töölönlahden toimistotalot istuvat myös tähän tavoitteeseen hyvin”, Hannu Tarkkonen sanoo.

”Lemminkäisellä on vahvaa osaamista suurissa toimitila- ja liikekiinteistöhankkeissa. Töölönlahden projektit vahvistavat osaltaan asemaamme suurten kaupunkien keskusta-alueiden rakentajana ja kehittäjänä”, sanoo Lemminkäisen pääkaupunkiseudun toimitilarakentamisesta vastaava johtaja Jussi Niiranen.

”Tiivis sisäinen yhteistyö on Alma Median keskeinen menestystekijä. Uuden Helsingin-toimitilan myötä henkilöstömme pääkaupungissa pääsee vihdoin työskentelemään aidosti yhdessä, saman katon alla. Mediatalon tarpeista lähtien suunnitellut tilat tukevat hienosti myös uudenlaisia ja joustavia työskentelyn tapoja”, sanoo Alma Media Oyj:n toimitusjohtaja Kai Telanne.

”Olemme olleet alusta lähtien mukana suunnittelemassa juuri meille tarkoituksenmukaisia toimitiloja. Töölönlahden uudet toimitilat sijaitsevat keskeisellä paikalla sekä tukevat avointa vuorovaikutusta ja henkilöstömme välistä yhteistyötä”, sanoo Ahlstrom Oyj:n henkilöstö- ja ympäristövastuujohtaja Paula Aarnio.

LisätiedotHannu Tarkkonen, toimitusjohtaja, Etera, p. 010 553 3200 tai 040 594 9173, etunimi.sukunimi@etera.fi
Jussi Niiranen, johtaja, toimitilarakentaminen PKS, Lemminkäinen Talo Oy, p. 02071 53208 tai 040 723 3807, etunimi.sukunimi@lemminkainen.com

Etera – Tässä ajassa.

Etera on työeläkeyhtiö, joka huolehtii suomalaisten eläketurvasta. Kuuntelemme asiakkaitamme ja elämme mukana heidän rytmissään. Yli 50 vuoden kokemus erityyppisistä työsuhteista tekee Eterasta muuttuvan työelämän osaajan. Työskentelemme yhdessä asiakkaidemme kanssa suomalaisten työkyvyn edistämiseksi. etera.fi kertoo enemmän.