Epson Suomi

Toimiston hiilijalanjälki selville – Epsonin laskuri kertoo tulostimien CO2-päästöt sekä sähkönkulutuksen

Lehdistötiedote   •   Touko 19, 2016 08:30 EEST

Oletko koskaan ajatellut kuinka paljon sähköä toimistotulostimesi kuluttaa ja mitkä ovat sen hiilidioksidipäästöt? Kuinka paljon voisit säästää sähköä ja pienentää päästöjä tulostimia vaihtamalla? Epsonin julkaiseman laskurin avulla nämä asiat selviävät helposti.

Epsonin uuden laskurin avulla on helppoa selvittää oman yrityksen tulostimien sähkönkulutus ja hiilidioksidipäästöt. Yrityksen sähkönkulutus ja hiilidioksidipäästöt muodostuvat useista eri tekijöistä.Pienistä puroista syntyy suuri joki ja tulostimien uusiminen vähemmän kuluttaviin malleihin on varmasti helpoimpia keinoja pienentää yrityksen hiilijalanjälkeä ja säästää sähkökuluissa.

Laskurilla sähkönkulutus ja hiilidioksidipäästöt on helppo tarkistaa. Siihen tarvitsee vain syöttää nykyinen yrityksen käyttämä tulostinmalli tai -mallit, jonka jälkeen laskuri näyttää kuinka paljon nykyinen tulostin kuluttaa sähköä ja mitkä sen CO2-päästöt ovat sekä vuoden että kolmen vuoden aikana. Lisäksi laskuri vertaa syötetyn tulostimen kulutusta ja päästöjä Epsonin Workforce Pro -malliston tulostimeen, jolloin konkreettinen säästöpotentiaali hahmottuu selkeästi.Euromääräisestä energiansäästöstä saa vielä tarkemman omakohtaisen laskelman syöttämällä laskuriin oman sähkösopimuksen mukaisen sähkön hinnan. Laskuri perustuu riippumattoman Buyers Laboratory Inc, eli BLI-tutkimusyhtiön tulostinmittauksista saatuihin lukemiin.

Epson on panostanut erityisesti Workforce Pro RIPS -sarjan tulostimissaan alhaiseen energiankulutukseen ja päästöihin. Workforce Pro RIPS -tulostimet ovat vähäpäästösiä ja energiapihejä mustesuihkuteknologian ansioista jasiksi, että RIPS-tulostimet käyttävät mustepatruunojen sijaan pitkäkestoisia mustesäiliöitä.

Sähkönkulutus- ja CO2-laskin löytyy osoitteessa https://www.epson.fi/verticals/eco-savings

Epsonin Workforce Pro RIPS -tulostinmallistoon pääsee tutustumaan täältä: http://www.epson.fi/rips

Toimittajalle

Tietoja Epsonista

Epson on kansainvälinen teknologian edelläkävijä, joka kehittää tuotteitaan ja ylittää asiakkaiden odotukset tulostuksen, visuaalisen viestinnän, elämänlaadun ja valmistuksen aloilla. Epsonin tuotevalikoimaan kuuluu muun muassa mustesuihkutulostimia, tulostusjärjestelmiä, 3LCD-projektoreita, teollisuusrobotteja, älylaseja ja tunnistusjärjestelmiä. Ratkaisut ovat pienikokoisia ja energiaa säästäviä, ja niissä käytetään erittäin tarkkaa teknologiaa.

Japanissa sijaitsevan Seiko Epson Corporationin johtama Epson-konserni koostuu eri puolilla maailmaa sijaitsevista 94 yrityksestä, joissa työskentelee lähes 70 000 työntekijää. Epsonilla ollaan ylpeitä yrityksen jatkuvasta panostuksesta paikallisiin yhteisöihin ja ympäristönsuojeluun.

www.global.epson.com

Tietoja Epson Europesta

Amsterdamissa sijaitseva Epson Europe B.V. on konsernin Euroopan, Lähi-idän, Venäjän ja Afrikan toimintojen päämaja. Epson Europe työllistää 1 700 henkilöä, ja sen myynti tilivuonna 2014 oli 1 551 miljoonaa euroa. http://www.epson.fi

Ympäristövisio 2050

Tietoja Epsonista

Epson on kansainvälinen innovaatioiden edelläkävijä, jonka tarjoamien tuotteiden valikoima ulottuu mustesuihkutulostimista ja -tulostusjärjestelmistä, 3LCD-projektoreista sekä teollisuusroboteista tunnistimiin ja muihin mikrolaitteisiin. Epsonin tavoitteena on ylittää asiakkaidensa odotukset luomalla pienikokoisia ja energiaa säästäviä tarkkuuslaitteita niin yritysten, kotikäyttäjien, kaupallisten toimijoiden kuin teollisuudenkin käyttöön.

Japanissa sijaitsevan Seiko Epson Corporationin johtama Epson-konserni koostuu eri puolilla maailmaa sijaitsevista 94 yrityksestä, joissa työskentelee yli 73 000 työntekijää. Epsonilla ollaan ylpeitä yrityksen jatkuvasta panostuksesta ympäristönsuojeluun ja paikallisiin yhteisöihin.

Tietoja Epson Europesta

Amsterdamissa sijaitseva Epson Europe B.V. on konsernin Euroopan, Lähi-idän, Venäjän ja Afrikan toimintojen päämaja. Epson Europe työllistää 1 700 henkilöä ja sen myynti tilivuonna 2013 oli 1 517 miljoonaa euroa

Ympäristövisio 2050