Tokmanni

Tokmanni tuli Raumalle

Lehdistötiedote   •   Syys 21, 2010 14:20 EEST

Tokmanni-konserni avasi 16.9.2010 ensimmäisen Tokmanni-myymälänsä Raumalle. Tilaisuudessa avajaispuheen piti konsernin toimitusjohtaja Heikki Väänänen, ja Rauman kaupungin tervehdyksen toi hallintojohtaja Sari Salo.

Kairakatu 2:ssa sijaitseva uusi Tokmanni on liikenneyhteyksiltään erinomainen. Myymälään on helppo tulla myös linja-autolla, ja omalla autolla asiointia helpottaa laaja pysäköintialue.

Myymäläpinta-alaa uudessa Tokmannissa on 2 850 m2. Tokmannin kattavasta valikoimasta löytyvät tuotteet niin arkeen kuin juhlaan: pukeutuminen, taloustavarat, lelut, kodintekstiilit ja sisustus, teknokemian tuotteet, työkalut ja autotarvikkeet, sesonki- ja vapaa-ajantuotteet, kodin pienelektroniikka sekä kuivaelintarvikkeet. Lisäksi myymälässä on pullonpalautus ja Veikkauspiste sekä puutarhamyymälä.

Uusi Tokmanni työllistää 10 henkeä. Asiakkaita palvellaan pitkin aukioloajoin: maanantaista perjantaihin 9–20, lauantaisin 9–18 ja sunnuntaisin 12–18.

Toimitusjohtaja Heikki Väänänen tuo Tokmannin myymälän Raumalle hyvillä mielin: ”Konsernilla on aiemmin ollut Raumalla myymälä Vapaa Valinnan tuotekonseptilla. Nyt tuomme paikkakunnalle laajemman myymäläkonseptin runsaampine valikoimineen. Olemmekin innoissamme, kun voimme tarjota asiakkaillemme entistä kattavamman valikoiman tuotteita elämän eri tilanteisiin. Laaja valikoimamme ja edulliset hintamme muodostavat turvallisen pohjan asiakkuudelle.” Kauppapaikka, johon Tokmanni-myymälä avataan, on kaupunkilaisille jo tuttu, sillä siinä on toiminut Talousmarkka muutamien vuosien ajan.

Voimakkaan kasvustrategiansa mukaisesti Tokmanni-konserni tulee lähivuosina kasvattamaan myyntipinta-alaansa yli 10 000 neliömetrillä vuodessa. Tämä toteutetaan sekä laajentumalla täysin uusille myymäläpaikkakunnille että etsimällä myymälöille uusia, suurempia tiloja.

LISÄTIETOJA:

toimitusjohtaja Heikki Väänänen, Tokmanni-konserni, puh 020 728 6044

Tokmanni-konserni on Suomen suurin halpakauppaketju. Konserniin kuuluu yhteensä 149 myymälää myymäläketjujen Tokmanni, Tarjoustalo, Robinhood ja Maxi-Kodintukku alla. Konserni yhdistää kaikki myymäläketjunsa yhden Tokmanni-ketjunimen alle vuoden 2015 loppuun mennessä. Myymäläverkosto kattaa koko Suomen etelästä pohjoiseen ja idästä länteen. Pohjoisin myymälä on Rovaniemellä ja eteläisin Hangossa. Myymäläketjujen lisäksi konsernilla on oma verkkokauppa. Vuonna 2013 konsernin liikevaihto oli 711 miljoonaa euroa. Tokmanni-konserni työllistää tällä hetkellä noin 3 000 henkilöä.