Toshiba Tec Finland

Toshiban kehittämä tietoturvallinen kiintolevy markkinoille

Lehdistötiedote   •   Marras 24, 2011 10:53 EET

Toshiba on ensimmäisenä monitoimilaitevalmistajana julkaissut laitteissaan vakiona tietoturvallisen kiintolevyn, joka salaa ja ylikirjoittaa itsensä automaattisesti.

Tietoturva on monissa yrityksissä tärkeä asia. Aikaisemmin tietoturvan takaaminen vaati erillisen lisävarusteen, joka johti siihen, että laitteen suorituskyky heikkeni jopa 40% salaamattomaan käsittelyyn verrattuna. Lisäksi laitteen palautumisen yhteydessä tapahtuva kiintolevyn tyhjennys saattoi kestää useita tunteja.

Toshiban tietoturvallinen kiintolevy löytyy kaikista ”SE” (Security Enchaced) merkinnällä varustetuista malleista vakiona. Kiintolevyn sisältö on salattu 256-bittisen AES-salausmenetelmän avulla. Jos kiintolevy irroitetaan laitteesta, se ylikirjoittaa itsensä automaattisesti muutamassa sekunnissa.

Toshiban kehittämä tietoturvallinen kiintolevy takaa parhaan mahdollisen salauksen reaaliaikaisesti suorituskyvystä tinkimättä ja sen ansiosta Toshiban monitoimilaitteet ovat markkinoiden tietoturvallisimmat.

”Tietoturva on nyt tärkeämpää kuin koskaan aikaisemmin”, sanoo Toshiban tuotepäällikkö Mikko Tanska. ”Tarjoamme asiakkaillemme markkinoiden parasta tietoturvaa”, iloitsee Tanska.

Lisätietoja: Mikko Tanska, tuotepäällikkö, Toshiba Tec Finland,
puh. 050 394 9161, mikko.tanska@toshibatec-tnd.com

Toshiba on yksi suurimmista elektroniikka tuotteiden valmistajista maailmassa. Toshiba Tec Finland toimii Toshiban monitoimilaitteiden, tulostus- ja dokumentinhallintaratkaisujen jakelijana Suomen markkinoilla. Vuonna 1950 perustetun Toshiba Tecin palveluksessa on noin 20 000 työntekijää ja sen kokonaisliikevaihto on noin 3,5 miljardia euroa.