Finnmatkat

Toukokuun uutispoimintoja matkailusta

Lehdistötiedote   •   Touko 06, 2014 09:00 EEST

Tänne Suomi matkustaa

Tuttu ja turvallinen Kreikka on tulevanakin kesänä Finnmatkojen suosituin lomamaa, mutta yksittäisistä kohteista listan kärkipaikkaa pitää Turkin Alanya.

Finnmatkojen TOP5 lomakohteet kesällä 2014
1. Alanyan rannikko
2. Rodos
3. Kreeta
4. Mallorca
5. Kypros

Kesän lomien kysyntä on Finnmatkoilla hyvässä vauhdissa. Noin 65 prosenttia kesämatkoista on jo varattu. Taantumaa ei oikeastaan ole havaittavissa. Suomalaiset arvostavat vapaa-aikaa. Irtiotto arjesta, lomamatka, on vuoden kohokohta, josta ei hevin luovuta. Hintatietoisia toki ollaan: matkojen hintoja vertaillaan ja rahalle halutaan todella vastinetta.

Elokuvia tähtitaivaan alla

Tulevana kesänä Finnmatkojen Blue Village -perhehotelleissa katsellaan elokuvia tähtitaivaan alla. Leffanäytöksiä järjestetään viitenä iltana viikossa, englanniksi tekstitettyinä, ilmaiseksi. Kesän ohjelmistossa pyörivät Iron Man 3, The Bling Ring, Spring Breakers ja Epic.

Mystinen Myanmar avautuu matkailijoille

Finnmatkat aloittaa talvella 2014–15 ensimmäisenä suomalaisena valmismatkanjärjestäjänä rantalomat Myanmariin (Burmaan). Pitkään eristyksissä hiljaiseloa viettäneen maan luonto, kulttuuri ja historialliset rakennukset tuntuvat säilyneen muuttumattomina vuosisatoja. Ngapalin rantalomakohteen kauniit rannat, viihtyisät pienet hotellit ja sympaattiset ihmiset toivottavat nyt matkailijat sydämellisesti tervetulleiksi.
Myanmariin lennetään reittilennoilla Bangkokin kautta joka toinen viikko joulukuun puolivälistä maaliskuun alkuun.

Lisätietoja: Finnmatkat, tiedottaja Kaisa Mäki-Kullas, puh. 0303 60 301

Oy Finnmatkat Ab on Suomen suurin matkanjärjestäjä, ja se järjestää vuosittain noin 260 000 valmismatkaa. TEMA on Finnmatkojen kulttuuriin ja luontoon erikoistunut kiertomatkajärjestäjä. Finnmatkat kuuluu Pohjoismaiden johtavaan matkanjärjestäjäkonserniin TUI Nordiciin. Se on osa Lontoon pörssissä noteerattua maailman suurinta matkailukonsernia, TUI Groupia, jolla on vuosittain yli 33 miljoonaa matkustajaa 31 maasta.