Toyota Material Handling

Toyota Material Handling voitti iF Gold Awardin BT Optio L-sarjan suunnittelusta

Lehdistötiedote  •  2012-02-28 16:54 EET

BT Optio L-sarjan matalakeräilytrukit ovat saaneet kansainvälisen tunnustuksen toiminnallisuudestaan ja suunnittelustaan

10. helmikuuta 2012 Münchenin BMW World-tapahtumassa Toyota Material Handling Europe vastaanotti jälleen ensimmäisen palkinnon. Vuonna 2009 palkittiin BT Levio ja Toyota Traigo 48 – mallit. Tällä kertaa palkittiin BT Optio L parhaana teollisuuskoneena kaikissa arvostelukategorioissa: suunnittelu, materiaalivalinnat, turvallisuus, kestävyys, ergonomia ja ympäristöystävällinen tuotanto.

BT Optio L-sarja on suunniteltu tarjoamaan paras mahdollinen työympäristö keräilytehtäviin. Kaikissa malleissa on matala askelma ohjaamoon ja lisävarusteena on saatavilla työmukavuutta parantava FAS-järjestelmä (Frequency-Adapted Suspension), joka vähentää ohjaamoon tulevia tärinöitä. Toyotan E-Man ohjaus tekee ajamisesta vaivatonta ohjaustehostimen ansiosta ja ohjain on saatavilla sivuttaisella asemansäädöllä. Nousevalla ohjaamolla varustetuissa malleissa ohjain nousee kuljettajan mukana, mahdollistaen toisen tason keräilyn yhteydessä paikasta toiseen ajamisen. Keräilytehtävissä tarvittavat pakkausmateriaalit ym. työkalut pysyvät kätevästi mukana trukin useissa säilytyslokeroissa. Trukki voidaan varustella myös E-bar-kiinnityskiskolla, johon on mahdollista kiinnittää monenlaisia lisävarusteita kuten terminaaleja, tietokoneita, viivakoodinlukijoita tms.

Toyota Material Handling Europen suunnittelujohtaja Magnus Oliveira Andersson, joka vastasi BT Optio L-sarjan suunnitteluprojektista, painottaa yksinkertaisen ja helppokäyttöisen muotoilun vaikutusta suorituskykyyn. ”Trukin suunnittelussa keskityttiin kuljettajan työhön. Pyrimme kehittämään vuosia hyvin toimineen aikaisemman mallin rakentamalle pohjalle puhtaan ja funktionaalisen muodon, joka viestii ydinarvojamme. ”

Vuodesta 1953 Hannoverissa toiminut iF Industrie Forum Design e.V. on riippumaton yhdistys, jonka tehtävänä on lisätä yleistä tietoutta muotoilun ja suunnittelun merkityksestä sekä toimia välittäjänä teollisuuden ja muotoilijoiden välillä. BT Optio L-sarja on esillä BMW-museon näyttelyssä 10.–26. helmikuuta 2012 sekä iF:n näyttelyssä samaan aikaan CeBIT:n kanssa Hannoverissa, Hampurissa ja Haikoussa (Hainan, Kiina).

Lisätietoja:
Myyntijohtaja Jukka Heinonen
jukka.heinonen(a)fi.toyota-industries.eu
puh: 0500 622 689

Materiaali- ja kuvapyynnöt:
Markkinointikoordinaattori Karolina Romakkaniemi
karolina.romakkaniemi(a)fi.toyota-industries.eu
puh: 050 573 6221

Toyota Material Handling Finland Oy on Suomen suurin materiaalinkäsittelylaitteiden sekä niihin liittyvien palveluiden ja ratkaisujen toimittaja. Laajaa Toyota- ja BT-trukkien tuotevalikoimaa täydentävät 5 – 9 tonnia nostavat Kalmar Light – sarjan trukit, Jumbon kylki- ja nelitietrukit, Manitoun maasto- ja ajoneuvotrukit sekä Mecaluxin varastokalusteet. Yhtiön palveluksessa on 130 henkilöä ja liikevaihto on 33 miljoonaa euroa. Yritys kuuluu maailman suurimman trukkivalmistajan Toyota Industries Corporationin materiaalinkäsittelyliiketoiminnasta vastaavaan Toyota Material Handling Groupiin.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom