Mediashake Oy

Trampoliinien sesonki alkaa taas – vältä tapaturmat

Lehdistötiedote   •   Helmi 21, 2013 21:58 EET

Trampoliinien suosio alkoi näkyä suomalaisten omakotitalojen takapihoilla 2000-luvun alussa. Joka vuosi tuhansia uusia trampoliineja ilmestyy tuomaan iloa lapsille. Trampoliini onkin erittäin hyvä ja hauska liikuntavälinne kaiken ikäisille. Jotta tapaturmat voidaan välttää, täytyy vanhempien muistaa trampoliinien turvallisuuteen liittyvät seikat.

Suomen Lääkärilehden mukaan jopa puolet trampoliinitapaturmista voidaan välttää oikeilla turvavarusteilla sekä tarkkaavaisuudella trampoliinin käytössä. Tärkeintä on, että trampoliiniin hankintaan trampoliinin reunapehmuste, joka suojaa iskuilta, sekä trampoliinin suojaverkko, joka estää trampoliinilta tippumisen.

Helpoiten unohtuva sääntö trampoliinien käytössä on se, että trampoliinilla saa hyppiä vain yksi henkilö kerrallaan. Jos trampoliinilla pomppii samaan aikaan useita lapsia, ovat kolhut todennäköisiä. Lopputuloksena on vähintään mustelmia ja pahimmillaan vakavia aivotärähdyksiä.

Kun turvallisuus on otettu huomioon, trampoliinit ovat kuitenkin joka tapauksesa erittäin hyviä liikuntavälineitä nuorille ja lapsille. Trampoliinihyppely vahvistaa tehokkaasti luustoa ja lihaksistoa sekä kehittää lapsen sosiaalisia kykyjä.

Trampoliinien kysyntä nousee suurimpiin lukemiin toukokuussa, kun lumet ovat sulaneet. Tänäkin vuonna monen omakotitalon pihaan ilmestyy lasten naurua ja riemua.

Trampoliinit.com tarjoaa tietoa trampoliineista sekä edullisia ostomahdollisuuksia.