Epson Suomi

Tulostetulla tekstillä yhä merkittävä rooli työelämässä

Lehdistötiedote   •   Maalis 07, 2017 08:30 EET

Täysin paperitonta toimistoa ei nähdä realistisena.

Tämän päivän digitaalisessa ja ruutu-painotteisessa yhteiskunnassa paperilla on yhä tärkeä merkitys sille, miten työskentelemme. Epson Europen tilaaman kyselyn mukaan 79 prosenttia kyselyyn vastanneista suomalaisista työntekijöistä käyttää tulostimia päivittäin. Nämä työntekijät tulostavat keskimäärin yhdeksän tulostetta eli noin 25 sivua joka päivä[1]. Kyselyssä kartoitettiin asioita, jotka vaikuttavat toimistotyöntekijöiden tuottavuuteen. Kysely toteutettiin alkuvuodesta 2017 ja siihen vastasi 2 400 toimistotyöntekijää eri EMEA-maista[2].

Työpaikalla useimmin tulostettuja asiakirjoja ovat sopimukset ja raportit. Suomalaisista työntekijöistä 59 prosenttia kertoo tulostavansa useimmiten sopimuksia, ja 42 prosenttia raportteja tai esitteitä. Tämä selittynee sillä, että nämä kohteet ovat tyypillisesti tekstipainotteisia, ja niitä käytetään usein ohjaamaan päätöksentekoprosesseja, joten ne edellyttävät tekstin täydellistä ymmärrystä. Kyselyyn vastanneista suomalaisista työntekijöistä 68% kokee, että virheiden mahdollisuus on suurempi, kun turvaudutaan vain elektroniseen versioon dokumentista. Sen sijaan sähköpostiviestejä, verkkosivuja, kuvia ja sähköpostin liitetiedostoja selaillaan mieluiten näytöltä.

Suomalaisista työntekijöistä 84 prosenttia kokee, että dokumenttien digitalisointi on kasvavassa määrin tärkeää. Suurin osa (83 %) on myös sitä mieltä, että paperi on kriittisessä roolissa työn teossa heidän alallaan, ja että paperisilla dokumenteilla on rooli työpaikoilla tulevaisuudessakin. Suuri osa (77 %) näkee myös täysin paperittoman toimiston epärealistisena.

Toimittajalle

Tietoja EpsonistaEpson on kansainvälinen teknologian edelläkävijä, jonka tavoitteena on yhdistää ihmiset, asiat ja tiedot alkuperäisten tehokkaiden, kompaktien ja tarkkojen

[1] Coleman Parkes Research Ltd., Epsonin tilaama, 2017

[2] Tsekki, Slovakia, Puola, Unkari, Romania, Belgia, Tanska, Suomi, Alankomaat, Norja, Ruotsi, Etelä-Afrikka, Israel ja Kreikka.

Tietoja Epsonista

Epson on kansainvälinen innovaatioiden edelläkävijä, jonka tarjoamien tuotteiden valikoima ulottuu mustesuihkutulostimista ja -tulostusjärjestelmistä, 3LCD-projektoreista sekä teollisuusroboteista tunnistimiin ja muihin mikrolaitteisiin. Epsonin tavoitteena on ylittää asiakkaidensa odotukset luomalla pienikokoisia ja energiaa säästäviä tarkkuuslaitteita niin yritysten, kotikäyttäjien, kaupallisten toimijoiden kuin teollisuudenkin käyttöön.

Japanissa sijaitsevan Seiko Epson Corporationin johtama Epson-konserni koostuu eri puolilla maailmaa sijaitsevista 94 yrityksestä, joissa työskentelee yli 73 000 työntekijää. Epsonilla ollaan ylpeitä yrityksen jatkuvasta panostuksesta ympäristönsuojeluun ja paikallisiin yhteisöihin.

Tietoja Epson Europesta

Amsterdamissa sijaitseva Epson Europe B.V. on konsernin Euroopan, Lähi-idän, Venäjän ja Afrikan toimintojen päämaja. Epson Europe työllistää 1 700 henkilöä ja sen myynti tilivuonna 2013 oli 1 517 miljoonaa euroa

Ympäristövisio 2050