Editor Helsinki Oy

Työhyvinvointiin panostaminen nostaa kiistatta myös tuloskuntoa

Lehdistötiedote   •   Maalis 07, 2012 10:31 EET

Työhyvinvointi on monien asioiden summa. Parhaimmillaan ergonomia on kunnossa, työtä johdetaan hyvin, työtehtävät ovat suhteessa voimavaroihin, työilmapiiri on kannustava ja työnantaja ymmärtää yksilötason hyvinvoinnin merkityksen myös tuloskunnon kohottajana.

Avainasemassa on kyky palautua kuormittavista jaksoista. Monille on tuttua, että flunssa iskee heti, kun loma alkaa. Kyse on tietysti siitä, että stressitaso nostaa puolustuskykyä. Keho tekee kaikkensa ja luovuttaa vasta sitten, kun saa siihen luvan.

Moni sanoo myös, että välillä ei vaan ehdi kuntoilla tai että on niin väsynyt, että haluaa vaan levätä. Tämä on toki täysin sallittua, mutta jotta näistä tilanteista ei tulisi enemmän sääntö kuin poikkeus, on hyvä pysähtyä tarkastelemaan omia valintojaan.

Apuna uusi mittausteknologia

- Uuden, paremman elämän voi aloittaa vaikka Firstbeatin avulla, hymyilee Mind & Body Trainingin valmennuskonseptien kehittäjä Satu Nevalainen. Firstbeat on fysiologisia muutoksia sykevälivaihtelua mittaava laite, jonka tulokset analysoidaan sitä varten kehitetyllä ohjelmalla. Saat siis hyvien muutosten perustaksi objektiivista, aidoissa tilanteissa mitattua tietoa.

- Usein etenkin miehillä voi olla väärä käsitys siitä, mitkä ovat juuri hänelle parhaat tavat palautua. Keskitytään vain kovaan fyysiseen treeniin, vaikka välttämätöntä vastapainoa olisi kehoa huoltava rauhallinen harjoittelu. Kuormittuminen ja siitä palautuminen on kuitenkin yksilöllistä ja siksi se mikä sopii yhdelle ei välttämättä sovi toiselle.

Hyviä keinoja parempaan hyvinvointiin

Viisi tyypillisintä ongelmaa, joihin MB-Trainingilla on hyviä keinoja vaikuttaa, ovat vireystila, joka siis vaikuttaa keskittymiseen, tuki- ja liikuntaelinten vaivat, väsymys, ruokailutottumukset ja stressinhallinta. Jollekulle se voi merkitä Personal Traineria, Easyeat-ohjelman hyödyntämistä ja säännöllistä hierontaa, mitä tietysti voi aina suositella kaikille.

Kalenterivuodessa ”Arjen sankariksi”

MB-Traningin kunnianhimoisin valmennus tähtää rautaiseen pelikuntoon ja on lähtökohtaisesti suunniteltu yritysten avainhenkilöille. Valmennus on tehokas kokonaisuus, joka rakentuu viikonlopun mittaisista lähivalmennusjaksoista, intensiivipäivistä sekä lähi- että etävalmennuksesta.

Lue lisää Asiantuntijakanava Editorista, www.editori.fi.

Lisätietoa: Toimituspäällikkö Nora Helanto | p. 09 4241 2225 | nora.helanto(a)editorhelsinki.fi I www.editorhelsinki.fi