Zalando

Tyyli-ikoni ja bloggari Eleonora Carisi suunnittelee uniikkia muotia Zalandolle

Lehdistötiedote   •   Tammi 27, 2014 12:23 EET

Berliini, 22. tammikuuta 2014. Zalandon menestyksekäs design-yhteistyö saa jatkoa, kun ‘Eleonora Carisi for Zalando’ -mallisto lanseerataan vuoden 2014 alkupuolella. Uniikki mallisto on saatavilla yksinoikeudella Zalandolta osoitteessa www.zalando.fi/premium/. Italiassa valmistettu kokoelma hurmaa jännittävillä printeillään ja ylellisillä materiaaleillaan.

Yksinoikeudella Zalandolle suunniteltu, yhdeksästä tuotteesta koostuva mallisto tulee olemaan saatavilla neljäntoista maan Zalando-verkkokaupassa. ’Eleonora Carisi for Zalando’ -mallistoon kuuluu organzasta valmistettu pusero, 7/8-pituiset silkkihousut sekä mekko, jonka erikoisuutena on neopreenirintamus. Jokaista malliston vaatekappaletta tähdittää värikäs, villin leikkisä printti. Mallisto on valmistettu kokonaan Italiassa ylellisten laadukkaista materiaaleista, kuten silkistä ja organzasta. Vaatteiden hinnat vaihtelevat alle 150 euroa maksavasta topista noin 400 euron hintaiseen pitkään mekkoon.

”Zalandolle suunnittelemani printin pääosassa on luonto, joka usein inspiroi mallistojeni designia. Tällä kertaa keskityin romanttisiin ja naisellisiin muotoihin, ja kuosi kuvastaa energiaa ja elämäniloa. Sen vuoksi valitsinkin väreiksi rohkeita vihreän, sinisen ja keltaisen sävyjä”, kertoo Eleonora Carisi.

Italialainen bloggaaja (www.joujouvilleroy.com) ja suunnittelija Eleonora Carisi on myös tunnettu kansainvälinen street style-ikoni. Vuodesta 2009 hän on suunnitellut omaa, ‘What’s inside you’ – nimeä kantavaa mallistoaan, joka on saatavilla jälleenmyyjiltä ympäri Italiaa. Idea ‘Eleonora Carisi for Zalando’ -mallistoon syntyi alkukesästä 2013, kun Eleonora Carisi oli Zalandon vieraana Zalando Summer House -blogitapaamisessa, jossa eurooppalaiset huippubloggaajat kokoontuivat kahdeksi päiväksi historialliseen Stülpen linnaan Brandenburgiin, Berliinin ulkopuolelle. ‘Se oli upea viikonloppu – kaikki oli järjestetty viimeistä yksityiskohtaa myöten täydellisesti, uskomattomassa paikassa’, kertoo Eleonora Carisi. ‘Kun mainitsin, että suunnittelen myös omaa vaatemerkkiäni, aloimme saman tien pohtia mahdollisuutta tehdä yhteismallisto Zalandon kanssa. Nyt kun mallisto tulee myyntiin verkkokaupassa, pääsee työni suunnittelijana esille todella laajalle yleisölle.’

Mallisto on saatavilla eksklusiivisesti osoitteesta www.zalando.fi/premium/ maaliskuussa 2014.

Tietoa Zalandosta

Zalando (www.zalando.fi) on Euroopan suurin kenkien ja muodin verkkokauppa. Valtava valikoima tarjoaa naisille, miehille ja lapsille sekä tutut merkit että harvinaisemmat designer-brändit – Zalando tekee yhteistyötä yli 1500 merkkivalmistajan kanssa. Kenkien ja vaatteiden lisäksi tarjontaan kuuluvat asusteet, urheiluvarusteet ja sisustustuotteet. Laajan valikoiman ohella Zalando panostaa ainutlaatuiseen palvelutarjontaan, jonka ansiosta verkkokaupassa shoppailu on helppoa ja turvallista: asiakkaan etuihin kuuluvat ilmainen toimitus ja palautus, monipuoliset maksuvaihtoehdot ilman lisäkuluja ja kaikkia tuotteita koskeva 30 päivän palautusoikeus. Lisäksi asiakkaita palvelee maksuton, suomenkielinen asiakaspalvelu aina maanantaista perjantaihin klo 8–18.

Zalandon perustivat vuonna 2008 Robert Gentz ja David Schneider, ja yrityksen toimipaikaksi valikoitui Berliini. Zalandon menestyttyä Saksassa toiminta aloitettiin seuraavana vuonna myös Saksan naapurimaissa. Laajentuminen alkoi Itävallasta (2009), jota seurasivat Alankomaat ja Ranska (2010). Vuonna 2011 Zalando lanseerattiin myös Italiassa, Iso-Britanniassa ja Sveitsissä. Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa, Belgiassa, Espanjassa ja Puolassa Zalando on toiminut vuodesta 2012 lähtien, ja viimeisimpänä joukkoon liittyi Luxemburg vuonna 2013.

Yhteyshenkilö

Maija Juutilainen