Unibet Suomi

Unibet Open Lontoon pääpotti tuli Suomeen

Lehdistötiedote   •   Heinä 20, 2009 19:22 EEST

Kaikkien aikojen ensimmäiseksi suomalaiseksi Unibet Open -voittajaksi noussut Thanh Doan hallitsi finaalipöytää jo alkuillasta asti ylivoimaisen stäkkinsä avulla. Illan edetessä yritykset horjuttaa suomalaisen valta-asemaa kilpistyivät kerta toisensa jälkeen. Doan pelasi varmoin ottein ja hyödynsi merkkejään arkailematta.

– Luotin omaan peliini koko ajan. En tehnyt virheitä, enkä jännittänyt hirveästi edes finaalipöydässä, Doan arvioi menestystään turnauksessa.

Finaalipöydän kolmesta viimeisestä pudotuksesta vastasi Doan itse. Neljänneksi hän jätti Ruotsin Konstantine Canin, kolmantena putosi ranskalainen Sam Phomveha.

Kun finaalipöydässä istui Doanin lisäksi enää brittiläinen Arkady Kielman, oli suomalaisella pelimerkeillä mitattuna jo lähes kolminkertainen etulyöntiasema. Kaksintaistelua kesti alle puoli tuntia, kunnes Doan korjasi voiton kuutoskolmosilla.

– Voittaessa oli Wahlbeckin Ville mielessä, kertoo Doan.

Syy on selvä, sillä voittajan tie Lontooseen aukesi Wahlbeckin Isokala koukkuun -nimikkoturnauksen kautta.

Turnauksen 266 pelaajan joukossa oli kaikkiaan 25 suomalaista, joista Doanin lisäksi kourallinen muitakin ylsi palkintosijoille. Voittajaa kannusti paikan päällä Lontoossa hänen vaimonsa.

– Vielä en tiedä, mihin voittorahat käytän. Vaimo sen todennäköisesti päättääkin, Doan hymyilee.

– Onnittelemme Thanh Doania ansaitun voiton johdosta! On upeaa, että Unibet Open -voitto saatiin vihdoin ensimmäistä kertaa Suomeen, iloitsee Liisa Matinvesi Unibetiltä.

Pelaa pokeria
Unibetin kertoimet

Lisätietoja: Liisa Matinvesi, p. +44 78416 73391, liisa.matinvesi@unibet.com

Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä. Se tarjoaa palveluita 20 kielellä osoitteessa www.unibet.com. Tällä hetkellä Unibetillä on yli 3,3 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet kuuluu jäsenenä Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestöön (EGBA, European Gaming and Betting Association) ja RGA:han Iso-Britanniassa (Remote Gambling Association). Unibet on G4:n (Global Gaming Guidance Group) sertifioima. Joulukuussa 2007 Unibet hankki omistukseensa Pohjoismaiden markkinoiden suurimman bingo-operaattorin Maria Holdingsin ja huhtikuussa 2008 Skandinavian suurimman toto-yhteisön, Travnetin.