Spartoo FI

Uudet nuorekkaat mokkasiinit valloittavat muotimaailman!

Lehdistötiedote   •   Touko 02, 2014 15:34 EEST

Mokkasiinit siirtyvät tällä kaudella isoäitien vaatekaapeista fashionistojen muodikkaisiin jalkoihin! Elegantit ja miellyttävät, ne sopivat yhteen niin poikamaisten housujen, kuin tyttömäisten mekkojenkin kanssa, valinta on sinun! Anna itsesi langeta tähän hurmaavaan trendiin, aivan kuten Taylor Swift ja monet muut tähdet!

4 äärimmäisen muodikasta merkkiä tarkastelussa:

1990-luvulla perustettu kenkämerkki on erikoistunut kävelykenkien valmistukseen. Geox erottuu joukosta kuuluisalla kumipohjallaan, jonka ansiosta jalka hengittää kengän sisällä. Tämä kenkämaailman mullistanut tekniikka sai alkunsa viitisenkymmentä vuotta sitten markkinoille tulleista kumipohjista. Täysin vedenpitävissä pohjissa oli yksi huomattava vajaavaisuus: jalat eivät hengittäneet kumipohjissa. Geox-vallankumouksen alullepanija: Mario Moretti Polegato sai eräänä päivänä urheillessaan ajatuksen tehdä reiän kenkiinsä saadakseen lämmön ja hien ulos kengistä. Palatessaan kotiinsa hän jätti ensimmäisen patenttinsa, jota hän myöhemmin täydensi mikrohuokoisesta materiaalista valmistetulla kalvolla: kalvo imee hien sisäänsä, joka poistuu kengästä höyrynä. Kenkä pysyy vedenpitävänä mikrohuokosten ansiosta, jotka ovat pienempiä kuin vesipisarat mutta suurempia kuin vesihöyrymolekyylit. Kuten termograafinen testi osoittaa, jalka lämpenee enemmän perinteisellä pohjalla varustetussa kengässä kuin Geox-pohjassa. Geoxin seuraava haaste: urheilukenkämarkkinoiden valloitus!

Etro kutsuu mukaansa matkalle luksuksen ja muodin maailmaan! Vuonna 1968 Italiassa perustettu merkki sai alkunsa Giacomo Etron perustamasta perheyrityksestä. Merkin erikoisuus on jalo kashmirvilla, ja muutkin laadukkaat materiaalit huomattiin nopeasti. Merkki saikin suurta suosiota 80-luvulla lanseerattuaan kuuluisaan Paisley-kuvion ja suositun vaatemallistonsa. 90-luvulla Etron luomukset pääsivät mukaan jopa Fashion Weekin näytöksiin. Giacomon poika Kean on keskittynyt miesten mallistoon, ja naisten mallistosta vastaa hänen siskonsa Veronica. Etron lapset kehittivätkin merkkiä, ja se keräsikin suursuosiota kansainvälisesti. Merkin tuotteissa yhdistyvät boheemi tyyli, melting pot, taide, matkat, menneisyys ja nykyaika, luovuus ja esteettisyys. Etro on tullut jäädäkseen luksuksen maailmaan.

Tunnettu ja tunnustettu rohkeista ja mausteisista luomuksistaan, Vivienne Westwood on tänäpäivänä yksi trendikkäimmistä nti-sovinnaisista merkeistä. Syntynyt Englannissa vuonna 1941, hän on vanhin perheen kolmesta lapsesta ja kasvoi kylässä nimeltä Tintwistle. Valmistuttuaan Harrow School of Artista, hän päätti ryhtyä opettajaksi. Rakastaen yöelämää, hän meni naimisiin yökerhon johtajan kanssa ja erottuaan hän tuli Malcolm McLaren, New York Dollsin ja sittemmin Sex Pistolsin managerin kanssa. Upottautuen tähän toisinajattelijoiden universumiin, vivienne Westwood loi trendikkään mallistonsa ja avasi ensimmäisen putiikkinsa 1971. Sen vuoksi, hän tunteekin hyvin ja osaa yhdistellä punk-rockin eksentriseen provokaatioon. 80-luvulla John Fairchild luokitteli hänet yhdeksi vaikutusvaltaisimmista suunnittelijoista "Women's Wear Daily":ssä. Innokkaana eläinten suojelina hän päätti lopettaa turkisten käytön mallistoissaan vuonna 2000, muistuttaen ettei se koskaan oikein toiminut...

Tällä kevät/kesäkaudella 2014 Vagabond valmistaa jalkineita, jotka sukeltavat 90-luvun tyyliin, muoti flirttailee 100% underground-tyylillä.Naisille löytyy mm. bootseja pienillä koroilla, remmejä soljilla ja neliömäisiä kärkiä. Miehille löytyy mm; chelsea-bootsit, mokkasiineja, kenkiä soljilla ja monituisia tyylikäitä sekä elegantteja malleja. Normaalisti klassista mustaa käyttävä merkki tarjoaa meille nyt ruskean erisävyjä, viininpunaista ja violettia, jotka ovat kauden päävärejä.

Spartoo : Kenkämyyjä numero 1 Euroopassa

Perustettu vuonna 2006, nettikenkäkauppa Spartoo on nopeasti noussut yhdeksi Euroopan suurimmista kenkämyyjistä ja se tarjoaa tämän hetken muodikkaimmat naisten kengät, lasten kengät sekä miesten kengät. Spartoo tarjoaa nykyisellään yli 700 merkin valikoiman, johon kuuluvat kaikki suosituimmat merkit, kuten Etnies, Jonak, Pepe Jeans, Tamaris, sekä urheilumielisten suosikkimerkki Nike. Myös mallivalikoima on poikkeuksellisen laaja, sillä valittavissa on yli 30.000 erilaista mallia (saappaat, korkokengät, tennarit, bootsit, sandaalit...). Tunnettu myös kansainvälisesti, Spartoo on 10 parhaan verkossa toimivan muotisivuston joukossa ja 10 nopeiten kasvavan yrityksen joukossa Euroopassa.

• Liikevaihto 2012 : 150 miljoonaa euroa.
  • Liikevaihto 2011 : 100 miljoonaa euroa.
  • Liikevaihto 2010 : 50 miljoonaa euroa.
  • Liikevaihto 2009 : 30 miljoonaa euroa.
  • Liikevaihto 2008 : 15 miljoonaa euroa.
  • Liikevaihto 2007 : 5 miljoonaa euroa.
  • Yli 6 miljoona kävijää joulukuussa 2012 (Médiametrie, Europe).
  • 10 suosituimman verkossa toimivan muotisivuston joukossa, mukana muun muassa La Redoute ja 3 suisses (Médiametrie, 2012).
  • 10 nopeiten kasvavan yrityksen joukossa Euroopassa (Mediamomentum.co.uk, 2012).
  • Henkilöstö : 200 työntekijää.