SEK Public Oy

Uusi Internet Explorer 9 tuo esiin webin visuaalisuuden

Lehdistötiedote   •   Syys 16, 2010 02:07 EEST

Windows Internet Explorer 9 -selaimesta julkaistiin tänään esiversio, joka on käyttäjien ladattavana osoitteessa www.microsoft.fi/ie. Microsoftin uusin selain auttaa saamaan parhaan elämyksen entistäkin visuaalisemmasta Internetistä.

”Selaimella on merkittävä rooli käyttäjien Internet-kokemuksessa. Yli puolet Windows -käytöstä vietetään selaimella”, sanoo Jukka Veräväinen Suomen Microsoftilta. ”Internet Explorer 9 on suunniteltu nykyaikaisille tietokoneille ja suosittelemme esiversion lataamista kaikille Windows Vista- ja Windows 7 -käyttäjille.”

”Yhdistämällä Internet Explorer 9:n Windows 7:n tehokkaisiin grafiikkaominaisuuksiin, verkkosivustot toimivat nopeasti, aivan kuin tietokoneelle asennetut ohjelmat.  Uuden selaimen avulla teräväpiirtovideokuva on sulavaa, grafiikka selkeää ja hyvin reagoivaa, värit ovat tarkkoja ja vuorovaikutteiset sivustot toimivat nopeasti”, hän jatkaa.

Asiakaspalautteen perusteella Microsoft on tehnyt paljon parannuksia myös selaimen käytettävyyteen. Selaimen kehyksiin on jätetty vain kaikkein käytetyimmät toiminnot, jolloin näytön pinta-alaa vapautuu itse sivuston käyttöön. Muut käytön parannukset liittyvät esimerkiksi tavallisimpien verkkosivustoilla suoritettavien tehtävien nopeuttamiseen.

Tehot irti koneesta

Julkistettu Windows Internet Explorer 9 -selain on jo ennen esiversiota tehdyissä ennakkotesteissä saavuttanut nopean, yhteensopivan ja luotettavan selaimen maineen. Se hyödyntää paremmin nykyaikaisen tietokoneen laskentatehoa ja Windows 7 -käyttöjärjestelmän tarjoamia etuja. Selain ottaa käyttöön jopa 90 % tietokoneen siitä suorituskyvystä, joka aiemmilla selaimilla on jäänyt käyttämättä.

Lisätietoja:

Esiversio Windows Internet Explorer 9 -selaimesta on ladattavissa osoitteesta: http://www.microsoft.fi/ie
Webcast julkistuksen keynote-puheenvuoroista ja esitetyistä demoista: http://www.microsoft.com/news/
Windows Internet Explorer 9 -testidemot: http://ie.microsoft.com/testdrive/
Windows Internet Explorer 9 -opas web-kehittäjille: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=184284
Microsoftin Internet Explorer -kehittäjäblogi: http://blogs.msdn.com/b/ie/

Lehdistön lisäkysymyksiin vastaa Jukka Veräväinen, Johtaja, Windows-kuluttajaliiketoiminta, Microsoft Oy, puh. 050 3648 312, jukkav@microsoft.com