Spartoo FI

Uusi kevään/kesän 2014  valikoima : Ole muodin edelläkävijä!

Lehdistötiedote   •   Helmi 13, 2014 15:15 EET

Ale on jo loppusuoralla ja pian osoitteessa Spartoo.fi esitelläänkin jo uusi valikoima. Auringonsäteet valtaavat katukuvan ja tulevalla kaudella aiomme tarjota sinulle entistäkin muodikkaampia kenkiä sekä vaatteita! Uudet trendit sekä vastustamattomat mallit odottavat sinua. Meidän kaikkien suureksi iloksi jopa suosituimmat merkit aloittavat uuden kauden varsin vahvasti ja vauhdikkaasti! Pieni vinkki : varaa reilusti tilaa vaatekaapistasi!

Varman trendikäs skeittilegenda DC Shoes surffailee extremeurheilun ja muodin tuulien välillä. Merkki ajankohtaistaa uudessa mallistossaan kaikkea muuta kuin huomaamattomien malliensa ulkonäköä ja teknisyyttä. Skeittipuistojen konkarit ja streetwear-tyylin nimiin vannovat käyttäjät ovat valinneet DC Shoesit jalkoihinsa! Tarjottuaan todella korkean suorituskyvyn omaavia kenkiä, merkki myy kausittain myös kauniita kokoelmia laukkuja, reppuja ja urheilulaukkuja. Kuten skeittikengät, merkin laukut eivät koskaan jää huomaamatta streetwearin tyylin parissa!

Alkuaan australialaisten paimenten käyttämät, sittemmin surffareiden varpaita 70-luvulla lämmittäneet ja lopulta Pamela Andersonin jaloissa nähdyt lampaannahkasaappaat ponnahtivat muodin maailmaan vuonna 2004. Saappaat valtasivat koko Hollywoodin, ja Ugg-merkistä tuli huippusuosittu: Kate Moss, Jennifer Aniston, Sarah Jessica Parker, Kate Winslet ja jopa Leonardo DiCaprio ovat Ugg-faneja!

Vuonna 1972 syntyneestä merkistä tuli vajaassa vuodessa yksi urheilukenkien johtava tekijä. Vuonna 1973 lanseerattu 'Waffle'-malli oli merkin ensimmäinen koriskenkä, jossa oli iskuja vaimentava pohja ja joka tarjosi takaisinponnahdusefektin. Tämän vallankumouksellisen kengän ansiosta Nike pääsi heti painimaan samaan sarjaan johtavien urheilukenkävalmistajien kanssa. Niken « Swoosh »-logon tarkoituksena oli kuvata kreikkalaisen voiton jumalattaren Nikén siiven liikettä. Tähtiin kirjoitettu menestystarina merkistä, joka on varustanut maailman suurimmat urheilutähdet, ja joka tänä päivänä on yksi lenkkarifanien halutuin kenkämerkki!

Conversen yli 100 vuoden kokemus ja tarina kiehtoo yhä ihmisiä! Merkin ensimmäiset kengät valmistettiin vuonna 1917 koripalloilijoille. NBA-koristähti Chuck Taylor teki niistä myöhemmin erityisen kuuluisat. Tunnetuin Old school -tennari löysi nopeasti tiensä muodin maailmaan. Myyttisestä Chuck Taylor All Star -mallistosta, joka on samalla moderni ja ajaton, on tullut ehdoton trendi. Conversen kengät ja laukut ovat omiaan täydentämään vaatekaapin saamaan aikaan sporttisen, mutta samaan aikaan rennon ja trendikkään lookin!

Clarksin historia alkoi 1800-luvulla herra Cyrus Clarkin avaamassa lampaannahan parkitsimossa. Vuonna 1830 Cyrus Clarkin James-veli tuli mukaan yrityksen toimintaan ja yhdessä he lanseerasivat ensimmäisen lampaannahasta valmistetun tohvelin, joka oli ihanan pehmeä ja mukavantuntuinen jalassa! Siitä lähtien jalan hyvinvoinnista on tullut yrityksen tunnussana ja laatuvaatimus, jota on kehitetty eteenpäin uudella teknologian keinoin. Clarksin perinteiset, autenttiset, mutta silti modernit kenkämallit ovat yksityiskohtaisesti viimeisteltyjä sekä tarkkoja laatu- ja tyylivaatimuksissaan, ja ainan modernisti ejanhengessä mukana.

Spartoo : Kenkämyyjä numero 1 Euroopassa

Perustettu vuonna 2006, Spartoo on nopeasti noussut yhdeksi Euroopan suurimmista kenkämyyjistä. Spartoo tarjoaa nykyisellään lähes 800 merkin valikoiman, johon kuuluvat naisten kengät, miesten kengät ja lasten kengät, sekä kaikki suosituimmat merkit UGG, Converse, Reebok, Vans ja Clarks. Myös mallivalikoima on poikkeuksellisen laaja, sillä valittavissa on yli 30.000 erilaista mallia (saappaat, korkokengät, tennarit, ballerinat, bootsit, avokkaat…). Tunnettu myös kansainvälisesti, Spartoo on 10 parhaan verkossa toimivan muotisivuston joukossa ja 10 nopeiten kasvavan yrityksen joukossa Euroopassa.

• Liikevaihto 2012 : 150 miljoonaa euroa.
  • Liikevaihto 2011 : 100 miljoonaa euroa.
  • Liikevaihto 2010 : 50 miljoonaa euroa.
  • Liikevaihto 2009 : 30 miljoonaa euroa.
  • Liikevaihto 2008 : 15 miljoonaa euroa.
  • Liikevaihto 2007 : 5 miljoonaa euroa.
  • Yli 6 miljoona kävijää joulukuussa 2012 (Médiametrie, Europe).
  • 10 suosituimman verkossa toimivan muotisivuston joukossa, mukana muun muassa La Redoute ja 3 suisses (Médiametrie, 2012).
  • 10 nopeiten kasvavan yrityksen joukossa Euroopassa (Mediamomentum.co.uk, 2012).
  • Henkilöstö : 200 työntekijää.