HBM

Uusimman universaalin venymäliuskavahvistimen erikoispiirteenä on korkea kanavatiheys

Lehdistötiedote   •   Loka 11, 2012 11:00 EEST

Testaus- ja mittausteknologian kehittäjä HBM on tuonut markkinoille MX1615-mittausvahvistinmoduulin, jonka universaalien syötteiden avulla voidaan suorittaa kaikenkattavia venymän mittauksia. Moduuliin voidaan liittää jopa 16 venymän mittauskanavaa, joissa on erilaisia konfigurointeja mukaan lukien täys-, puoli- ja neljännessilta ja 3-johtoinen tai patentoitu 4-johtoinen Kreuzer-piiri.

Moduuli parantaa mittausten joustavuutta, sillä kaikkia kanavia voidaan käyttää tallentamaan standarisoituja ± 10 V:n signaaleja sekä lämpötiloja PT100-anturilla. Jokainen kanava voidaan parametroida erikseen ja jokaisella kanavalla on oma 24-bittinen A/D-muunnin. 19,2 kHz:n näytteenottotaajuus ja 3 kHz:n maksimikaistanleveys kanavaa kohden varmistavat, että MX1615 sopii monenlaisiin analyyseihin.

Venymäliuskavahvistimen kanavien käyttöjännite voidaan valita jokaiselle kanavalle erikseen joko kantoaaltona tai tasajännitteenä. Kantoaaltomenetelmän, kanavien sähköeristyksen ja aika-ajoin automaattisesti säädettävien algoritmien ansiosta mittausvahvistin ei reagoi herkästi esim. taajuusmuuttajien, korkeajännitteen tai sähkölaitteiden aiheuttamiin sähkömagneettisiin häiriöihin.

MX1615 on helppo liittää muihin mittausmoduuleihin sillä se on osa HBM:n kattavaa QuantumX-tiedonkeruujärjestelmää. Tämä tarkoittaa, että se voidaan helposti liittää analogisiin ulostuloihin, digitaalisiin sisään-/ulostuloihin, CAN bus - tai EtherCAT-väyliin. Tietoja on helppo siirtää tietokoneeseen Ethernet TCP/IP:n välityksellä.

Kuvateksti
QuantumX-sarjan MX1615 SG -mittausvahvistimessa universaalisuus ja korkealaatuiset mittaukset yhdistyvät korkeaan kanavatiheyteen.

Lisätietoa:
Jyri Niinistö, HBM Finland.
Puhelin: 050 301 5621,
Sähköposti: jyri.niinisto(at)hbm.com

Harri Kammonen, viestintätoimisto Manifesto
Lehdistökontaktit
Puhelin: + 358 40 500 1120
Sähköposti: harri.kammonen(at)manifesto.fi

HBM Test and Measurement

Vuonna 1959 Saksassa perustettu Hottinger Baldwin Messtechnik (HBM Test and Measurement) on testaus- ja mittaustoimialan teknologia- ja markkinajohtaja. HBM:n tuotevalikoima sisältää ratkaisuja kaikkiin mittausketjun vaiheisiin virtuaalisesta testauksesta fyysiseen testaukseen. HBM:llä on tuotantolaitoksia Saksassa, Yhdysvalloissa ja Kiinassa. Yhtiö on edustettuna 80 maassa eri puolilla maailmaa, myös Suomessa.